Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Gezondheidspromotie

Denk- en doeboek

Paperback NL 2018 9789044136180
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

Deze introductie in de gezondheidspromotie, die theorie combineert met praktijkvoorbeelden, leert hoe gezond gedrag bij individuen en bij doelgroepen te bevorderen. Het streefdoel is doordacht handelen naar patiënten, cliënten en doelgroepen toe. In die optiek wordt er een systematische redenering opgebouwd over leefstijl- of gedragsfactoren en sluit elk hoofdstuk af met enkele ethische beschouwingen en kernwoorden. Bijzondere aandacht gaat naar de invloed van de sociale omgeving op gedrag. Ook worden tools aangereikt om te werken met moeilijk bereikbare doelgroepen. Verder presenteert het boek belangrijke instellingen en organisaties.

Als een rode draad wordt de theorie toegepast op drie voorbeelden: valpreventie bij ouderen, gezonde voeding en borstvoeding. Aanvullend zijn ook andere voorbeelden opgenomen. Het boek richt zich in eerste instantie op verpleegkundigen en vroedvrouwen, al dan niet in opleiding, maar is door de ruime benadering ook geschikt voor andere gezondheidswerkers en paramedici

Over de auteur
Christine Ceulemans, socioloog, is lector aan de Opleidingen Verpleeg- en Vroedkunde van de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen. Zij coördineert het initiatief Buddy bij de wieg in deze hogeschool.

Specificaties

ISBN13:9789044136180
Taal:NL
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:124
Uitgever:Garant
Verschijningsdatum:6-9-2018
Hoofdrubriek:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gezondheidspromotie