Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Programmeren voor kids voor Dummies

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789045354422
Direct te downloaden

Samenvatting

Is jouw kind gek van computerspelletjes en -animaties? Moet je hem 's avonds achter z'n console of laptop vandaan trekken? Blijf je maar nieuwe spelletjes voor hem aanschaffen? Tijd om hem zijn eigen computerspelletjes te laten bouwen met JavaScript!

Met 'Programmeren voor kids voor Dummies' heeft je kind die gekke webtaal binnen de kortste keren onder de knie. In zes uitdagende stap-voor-stapprojecten maakt hij kennis met programmeren en leert hij zijn vaardigheden steeds verder uit te breiden. Van een robotanimatie en een woordspelletje tot werkende programma's, 'Programmeren voor kids voor Dummies' biedt je kind alle informatie en oefening die hij nodig heeft om zelf de coolste dingen te bouwen.

Specificaties

ISBN13:9789045354422
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:126
Druk:1
Verschijningsdatum:15-2-2017
Hoofdrubriek:IT-management / ICT
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Inhoudsopgave

Inleiding
Over dit boek
Over jou
Over de pictogrammen
De eerste stap

Project 1: Een programmeur worden
-Wat is programmeren
-Je gereedschappen bij elkaar zoeken
-De fiddle spelen
-Samenvatting

Project 2: De onderdelen voor je robot verzamelen
-Zeggen wat je bedoelt
-Gegevens geven en ontvangen
-Je operanden en operatoren kennen
-Samenvatting

Project 3: Het lichaam van je robot bouwen
-Schrijven in HTML
-Kennismaken met Douglas de robot
-.HTML veranderen met JavaScript
-Samenvatting

Project 4: Je robot stijl geven
-Douglas stijl geven
-De basisbeginselen van CSS
-Douglas kleur geven
-Je eigen robot aanpassen
-Samenvatting

Project 5: Je robot animeren
-CSS veranderen met JavaScript
-Douglas aanpassen met JavaScript
-Experimenteren met Douglas
-Douglas laten dansen
-Animaties creëren met JavaScript
-Samenvatting

Project 6: Een JavaScript-woordspelletje maken
-Een variabel verhaaltje maken
-Het woordenvervangingsspelletje maken
-De HTML schrijven
-Het woordspel stijl geven
-De JavaScript-code schrijven
-Het programma voltooien

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Programmeren voor kids voor Dummies