David Freedman heeft drie boeken gepubliceerd en is journalist op het gebied van management en wetenschap.
Meer over de auteursDe wet van de stimulerende wanorde
Over de voordelen van uitpuilende kasten, overvolle bureaus en hapsnap planning
Paperback Nederlands 2007 1e druk 9789045851624Samenvatting
'De wet van de stimulerende wanorde' combineert tegendraadse ideeën met verhalen uit het dagelijks leven; samen bieden ze een verrassende, nieuwe kijk op de wereld. Sinds Einstein weten wetenschappers dat een beetje wanorde systemen effectiever kan maken. Toch voelen de meeste mensen zich schuldig over de rommel die ze niet kunnen vermijden. Maar dat hoeft nu niet langer! Met een spectaculaire reeks anekdotes en case studies over de zinvolle rol van wanorde, is dit boek de remedie tegen de geaccepteerde opvatting dat strakke schema's, netheid en consistentie de sleutel tot succes vormen.
Aan de hand van voorbeelden uit het bedrijfsleven, ouderschap, huishouden, de wetenschap, detailhandel en politiek, laten de auteurs zien dat enigszins rommelige systemen efficiënter met middelen omspringen, betere oplossingen genereren en moeilijker te verstoren zijn dan keurige systemen.
'De wet van de stimulerende wanorde' laat lezers zien hoe ze de hier gepresenteerde ideeën op grote schaal (op zolder, in uw keuken of op kantoor) kunnen toepassen. 'De wet van de stimulerende wanorde' zal ons denken over die onhandelbare stapels papier op ons bureau voorgoed veranderen.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Eric Abrahamson
Inhoudsopgave
1. De prijs van netheid
2. Een rommel-sampler
3. Geschiedenis van de rommel
4. De voordelen van rommel
5. Slordige mensen
6. Rommelige huizen
7. Rommel en organisaties
8. Slordig leiderschap
9. Rommel als beleid
10. Optimale rommel
11. Slordig denken
12. Pathologische rommel
13. De esthetiek van rommel
Dankwoord
Over de auteurs
Bibliografie
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan