Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Long Tail (Nederlandstalig)

Waarom we in de toekomst minder verkopen van meer

Paperback Nederlands 2009 9789046805091
Niet leverbaar.

Samenvatting

Internet is onze businessmodellen aan het veranderen. De onbeperkte (schap)ruimte en de onafhankelijkheid van tijd en plaats zorgen ervoor dat het aanbod op het web ongekend rijk is. En vanwege de goede doorzoekbaarheid ook nog eens voor iedereen beschikbaar. Dit enorme aanbod creëert zijn eigen vraag, en maakt 'voor elk wat wils' een realiteit. Al die niches bestonden al, maar met de komst van internet zijn de kosten om ze te bereiken gedaald en dat maakt ze tot een economische kracht.

Waar bijvoorbeeld in een traditionele boekhandel met 50.000 titels altijd wordt gefocust op de top-20% die 80% van de omzet genereert, blijkt online een andere regel te gelden. Bij het alsmaar uitbreiden van het aanbod, tot bijvoorbeeld 200.000 (of 400.000) titels blijkt dat van 98% van de titels, elk kwartaal minimaal een exemplaar wordt verkocht. Kleine aantallen weliswaar, maar van een hele grote hoeveelheid producten, waardoor het gezamenlijk om een enorme omzet gaat. De verkoopcurve die dit oplevert noemen we The Long Tail.

In 2004 werd het eerste artikel over The Long Tail gepubliceerd in Wired, het grootste tijdschrift over nieuwe media in de Verenigde Staten. Het werd het meest geciteerde artikel van het blad ooit. Alle reacties leidden tot verder onderzoek en uiteindelijk tot dit boek. Gebaseerd op de ervaringen bij onder andere Google, LEGO, Amazon, iTunes, eBay en Wikipedia beschrijft Chris Anderson de belangrijkste krachten die ten grondslag liggen aan The Long Tail: de democratisering van productie, van distributie en van communicatie als gevolg van de opkomst van internet en andere nieuwe media. En ook hoe we hierop in kunnen spelen met behulp van de 9 regels voor het creëren van een succesvolle LongTail-markt.

Specificaties

ISBN13:9789046805091
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:305
Druk:5
Verschijningsdatum:28-7-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.0 van de 5
11 stemmen
1
2
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Chris Anderson

Chris Anderson is hoofdredacteur van Wired, het grootste en meest toonaangevende nieuwemediablad met website van de Verenigde Staten. Eerder werkte hij in diverse redactiefuncties bij The Economist waar hij ook de eerste internetstrategie ontwikkelde en implementeerde.

Andere boeken door Chris Anderson

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie

1. De Long Tail
2. Het stijgen en dalen van een hit
3. Een korte geschiedenis van de Long Tail
4. De drie krachten van de Long Tail
5. De nieuwe producenten
6. De nieuwe markten
7. De nieuwe smaakmakers
8. Long Tail-economie
9. De steile top
10. Het keuzeparadijs
11. Nichecultuur
12. Het oneindige scherm
13. Voorbij amusement
14. De regels van de Long Tail
15. De Long Tail van marketing
16. De Long Tail van de toekomst

Epiloog
Bronvermelding en aanbevolen literatuur
Noten van de vertaler
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Long Tail (Nederlandstalig)