Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

The Long Tail (Nederlandstalig)

Waarom we in de toekomst minder verkopen van meer

Paperback Nederlands 2011 9789046811429
Voormalig top 10095 dagen in de Top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

Wat gebeurt er wanneer de mogelijkheden eindeloos lijken te zijn, wanneer alles beschikbaar wordt voor iedereen en het verschil tussen vraag en aanbod er niet langer toe doet? Door de komst van internet is onze wereld veranderd en werden nieuwe waarheden over consumentengedrag onthuld. Chris Anderson, hoofdredacteur van Wired Magazine, beschrijft in de inmiddels verworden klassieker 'The Long Tail' de businessmodellen van winkels als Amazon.com, Bol.com en iTunes en laat zien waarom we in de toekomst minder zullen verkopen van meer. Doorbreek de tirannie van de grootste gemene deler, ontdek het geheim van de lange staart!

Specificaties

ISBN13:9789046811429
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:304
Druk:6
Verschijningsdatum:20-9-2011
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

The Long Tail (Nederlandstalig)
Eric van Arendonk RM | 20 februari 2007
'The Long Tail' ofwel 'De lange staart' is nu niet direct een titel die je koppelt aan een managementboek. De ondertitel brengt wat meer duidelijkheid: 'Waarom we in de toekomst minder verkopen van meer'. 'De lange staart' blijkt een aanduiding te zijn van een grafiek die de verkopen weergeeft van het aantal producten. Hier loopt de grafische lijn van links boven snel naar rechts beneden maar blijft nog net boven de X-as hangen en loopt dan heel lang door zonder nog noemenswaardig te dalen. Dit houdt in dat er van heel véél producten heel wéinig verkocht wordt. Dit is 'The Long Tail': de grafiek ziet eruit als een lange staart.
Lees verder

Verschijningsdata

De verschijningsfrequentie en verschijningsdata zijn nog niet bekend

Lezersrecensies

4.0 van de 5
11 stemmen
4
5
0
2
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Chris Anderson

Chris Anderson is hoofdredacteur van Wired, het grootste en meest toonaangevende nieuwemediablad met website van de Verenigde Staten. Eerder werkte hij in diverse redactiefuncties bij The Economist waar hij ook de eerste internetstrategie ontwikkelde en implementeerde.

Andere boeken door Chris Anderson

Inhoudsopgave

Voorwoord
Introductie

1. De Long Tail
2. Het stijgen en dalen van een hit
3. Een korte geschiedenis van de Long Tail
4. De drie krachten van de Long Tail
5. De nieuwe producenten
6. De nieuwe markten
7. De nieuwe smaakmakers
8. 'Long Tail'-economie
9. De steile top
10. Het keuzeparadijs
11. Nichecultuur
12. Het oneindige scherm
13. Voorbij amusement
14. De regels van de Long Tail
15. De Long Tail van marketing
16. De Long Tail van de toekomst

Epiloog
Bronvermelding en aanbevolen literatuur
Noten van de vertaler
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Long Tail (Nederlandstalig)