Parole Italiaans
methode woordenschatverwerving
Paperback NL 2015 1e druk 9789046904381Samenvatting
Om gemakkelijk Italiaans te spreken is actieve en passieve woordenkennis een absolute voorwaarde. Maar het stampen van eindeloze rijtjes woorden en het bestuderen van ingewikkelde grammatica is voor de meeste mensen geen favoriete bezigheid. Er is veel onderzoek gedaan naar het effectief verwerven van woordenschat, maar dit is in weinig taalmethodes terug te zien.
Parole biedt hierin een verfrissende verandering: ruim 2000 Italiaanse woorden van niveau A1 tot niveau A2 worden op een aantrekkelijke en didactisch verantwoorde wijze aangeboden. De woorden staan in een context van reële situaties uit het dagelijks leven. Ze worden aangeboden in tekst en beeld en online geluidsfragmenten op de website. Op deze manier leer je niet alleen door te lezen, maar ook door te zien, te luisteren en te doen. Door deze 'multisensorische' opzet worden nieuwe woorden gemakkelijk opgenomen en beklijven ze beter.
Parole kan zowel in een cursus als voor zelfstudie gebruikt worden en sluit aan bij de diverse methodes die in het volwassenenonderwijs en hbo- en wo-cursussen gangbaar zijn. Dankzij de Italiaans-Engelse woordenlijst is Parole bruikbaar voor internationale studenten. Ook is dit boek zeer geschikt als opfrismethode bij het activeren van passieve woordenkennis.
Pauline Kuiper-Jong geeft Italiaans aan verschillende volksuniversiteiten. Ze ontwikkelde de Taaltempomethode en schreef Taaltempo Italiaans en Taaltempo Nederlands. Verder schreef zij Uit de voeten met Italiaans en samen met Marina Beckers Spreek vaardig!
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan