Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Crisismanagement

Organisaties bij crises en calamiteiten

Paperback Nederlands 2016 9789046905418
Verkooppositie 2244
Op voorraad | Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Bij een crisis wordt een manager of bestuurder geconfronteerd met een heel ander soort management dan hij gewend is. Binnen zijn organisatie veranderen structuren, komen verantwoordelijkheden anders te liggen en worden de lijnen korter. Tegelijkertijd zijn de belangen groot: er kan sprake zijn van direct menselijk leed, maar ook juridische en financiële complicaties, personeelsproblemen en imagoschade liggen op de loer.

Met Crisismanagement komen managers en bestuurders van bedrijven én de overheid beter beslagen ten ijs als zich een crisis of calamiteit voordoet. In de eerste hoofdstukken wordt een theoretische basis gelegd met behulp van de inzichten over cri­sismanagement. Vervolgens komen organisatiekundige en gedragsaspecten tijdens een crisis aan de orde en ten slotte wordt de uitvoering van crisismanagement besproken. Achter in het boek zijn praktische modellen en voorbeelden opgenomen, zodat het boek ook als naslagwerk geschikt is.

Voor docenten zijn er (op aanvraag) casuïstiek met vragen en richtantwoorden beschikbaar als zij het boek als verplichte literatuur voorschrijven.

Deze derde, herziene druk is aangepast aan de laatste inzichten en regelgeving op het gebied van crisismanagement. Ook de voor docenten beschikbare casuïstiek, vragen en richtantwoorden zijn geactualiseerd. Daarnaast is er in deze nieuwe druk meer aandacht voor de rol van (social) media bij crisiscommunicatie, grensoverschrijdende samenwerking bij crisismanagement en externe formaliteiten. De voorbeelden zijn deels vernieuwd.

Specificaties

ISBN13:9789046905418
Trefwoorden:crisismanagement
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:256
Uitgever:Coutinho
Druk:3
Verschijningsdatum:3-11-2016

Expertrecensies (1)

Crisismanagement – Organisaties bij crises en calamiteiten
Louis Thörig | 22 februari 2017
Een crisis is een zware noodsituatie waarbij het functioneren van een organisatie (bedrijf, overheid, maatschappij, regio) ernstig verstoord raakt en gepaard gaat met negatieve publiciteit. Er zijn grosso modo vijf soorten crises: rampen, ordeverstoringen, terrorisme, internationale of regionale conflicten en bedrijfscrises.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Arthur Zanders

Arthur Zanders is directeur van ZANDERS Consulting & Training B.V., een bureau dat gespecialiseerd is in risico- en crisismanagement, en domeincoördinator crisismanagement bij Delft Safety & Security Institute (DSyS) van de TU Delft. Hij heeft een maritieme studie en een brandweerofficiersopleiding gevolgd en is arbeids- en organisatiepsycholoog. Na jarenlange ervaring in verschillende functies in het vakgebied houdt hij zich sinds 1999 bezig met onderwijs, training en advisering op het gebied van risico- en crisismanagement.

Andere boeken door Arthur Zanders

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Crisismanagement