

Talent aan zet
Waardecreatie door het mobiliseren van kennis en creativiteit
Paperback Nederlands 2008 9789047000235Samenvatting
Talent, kennis en creativiteit zijn de sleutelbegrippen voor de succesvolle organisaties van de toekomst. De auteurs van 'Talent aan zet', een strategisch boek voor managers en organisatieadviseurs, ontwikkelden op basis van jarenlang onderzoek bij McKinsey & Company een praktisch en goed onderbouwd model voor een nieuwe bedrijfsstructuur. Met deze structuur kunnen organisaties de talenten, creativiteit en motivatie van hun medewerkers optimaliseren en maximaal inzetten. De nieuwe bedrijfsstructuur heeft een aantal kenmerken, waaronder:
- Een smalle maar duidelijke hiërarchie;
- Managers hebben de vrijheid om hun eigen tactische beslissingen te nemen;
- De inrichting van 'marktplaatsen' voor talent en kennis;
- Dynamisch management, gericht op verandering en niet op controle;
- Groepering van medewerkers rond gedeelde interesses en talenten om meer innovatie te stimuleren.
Specificaties
Expertrecensies (4)
Over Lowell Bryan
Over Claudia Joyce
Inhoudsopgave
1. Kans op een betere organisatiestructuur
2. De organisatiestructuur van de 21e eeuw
Deel 2 Ideeën voor een beter bestuur
3. Een hoofdstructuur opzetten
4. Gemeenschappelijk bedrijfsbestuur
5. Dynamisch management
Deel 3 Ideeën om doorstroming van immateriële activa te verbeteren
6. Formele netwerken
7. Talentmarktplaatsen
8. Kennismarktplaatsen
Deel 4 Ideeën om beter gedrag te stimuleren
9. Financiële prestatiemeting voor de 21e eeuw
10. Functiespecifieke prestatiebeoordeling
Deel 5 Conclusie
11. Organisatieontwerp als strategie
Eindnoten
Bibliografie
Register
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan