Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 60% korting
,

Marketing Metaforia

Wat metaforen onthullen over de onbewuste keuzes van consumenten

Paperback Nederlands 2009 9789047001157
Niet leverbaar.
VOORDEEL - 60% korting

Samenvatting

'Marketing metaforia' biedt nieuwe en essentiële inzichten voor marketeers. Dit boek gaat verder in op de kracht van metaforen uit Zaltmans eerste boek 'Hoe consumenten denken'. De auteurs onthullen zeven primaire symbolen die in ons onderbewustzijn verankerd liggen en in hoge mate bepalen wat we denken en doen: de 'diepe metaforen'. Als u eenmaal weet hoe deze metaforen de psyche van consumenten beïnvloeden, kunt u daar als marketeer uw voordeel mee doen.

Dit boek zal u ervan overtuigen dat alles wat u denkt en doet wordt beïnvloed door uw onderbewustzijn en geeft u tevens toegang tot de diepere lagen van de menselijke psyche. 's Werelds beroemdste organisaties, maar ook kleinere bedrijven, non-profitorganisaties en maatschappelijke instellingen hebben diepe metaforen al succesvol ingezet om hun marketing te verbeteren.

Specificaties

ISBN13:9789047001157
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:207
Druk:1
Verschijningsdatum:3-2-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De voorjaarsworp (IV): marketing en duurzaamheid
Hans van der Klis 30 januari 2009 In dit vierde deel van de serie over de boeken die dit voorjaar verschijnen, richten we ons op de toekomst. De marketeers hebben hun hoop gevestigd op titels als Alle 13 goed of De 13 gouden wetten van recessiemarketing. De voorvechters van duurzaamheid zijn wat serieuzer en zinspelen op een noodzakelijke ommekeer. Een keuze uit de boeken die de komende maanden verschijnen op het gebied van marketing, innovatie en duurzaamheid.

Over Gerald Zaltman

Gerald Zaltman is hoogleraar Marketing aan Harvard Business School en lid van het interdisciplinaire Initiatief Geest, Hersenen en Gedrag. Daarnaast is hij medeoprichter van onderzoeks- en adviesbureau Zaltman Associates.

Andere boeken door Gerald Zaltman

Over Lindsay Zaltman

Lindsay H. Zaltman is managing director van Zaltman Associates.

Andere boeken door Lindsay Zaltman

Inhoudsopgave

De geest van de consument blootleggen: inleiding tot diepe metaforen

1. Diepgaand denken
2. De basis van diepe metaforen
3. Balans
4. Transformatie
5. Reizen
6. Container
7. Verbinding
8. Hulpbron
9. Controle
10. Diepe metaforen aan het werk

Noten
Dankbetuiging

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Marketing Metaforia