Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Leiderschap Purpose: Het doel als startpunt van succesvolle organisaties
VOORDEEL - 64% korting
Purpose: Het doel als startpunt van succesvolle organisaties
Purpose: Het doel als startpunt van succesvolle organisaties
Nikos Mourkogiannis Meer over Nikos Mourkogiannis
De najaarsworp (7) Hans van der Klis 31 august 2008 Tot slot van deze serie over de managementboeken die dit najaar verschijnen een blik op het onderwerp waar de manager zijn bestaansrecht aan ontleent: strategie en organisatie. Lees het volledige artikel
Nikos Mourkogiannis

Purpose: Het doel als startpunt van succesvolle organisaties

Paperback Nederlands 2008 9789047001195
Niet leverbaar.
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Inhoudsopgave
VOORDEEL - 64% korting

Samenvatting

Leiders van organisaties denken vaak in termen van winst, reputatie of missie, maar succesvolle leiders van ondernemingen zoals Branson van Virgin of Gates van Microsoft denken en handelen ook vanuit Doelen. Het Doel is datgene wat de organisatie goed en waardevol vindt en waarnaar ze wil handelen.

In dit boek zet de wereldberoemde consultant Nikos Mourkogiannis het denken over succesvolle organisaties op zijn kop. Hij laat zien dat de ogenschijnlijke ondergeschiktheid van morele waarden aan winst maken niet effectief is en ook niet tot blijvend succes leidt. Morele waarden en ideeën inspireren en motiveren mensen en vormen de essentie van een organisatie. Daaruit vloeien andere zaken voort zoals missie, visie, strategie en winst.

Aangetrokken door het werk van grote filosofen als Aristoteles, Hume, Kierkegaard en Nietzsche en gebruikmakend van voorbeelden van talloze ondernemingen onderscheidt Mourkogiannis de vier belangrijkste typen Doelen:
1 Ontdekking oftewel het nieuwe willen weten en doen
2 Excellentie oftewel het goede willen doen
3 Altruïsme oftewel het geluk van mensen willen stimuleren
4 Heldendom oftewel prestaties willen leveren

De auteur laat zien hoe je deze doelen kan inschakelen om eenheid te creëren binnen de onderneming en zo de onderneming te versterken en duurzaam succesvol te zijn. Een belangrijk boek voor iedereen die dieper wil nadenken over essenties van leiderschap en ondernemerschap.

Specificaties

ISBN13:9789047001195
Trefwoorden:strategie, succesfactoren
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:268
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:17-11-2008
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (2)

Ton Horrevorts | 9 april 2009
We weten inmiddels allemaal dat ongebreidelde hebzucht van bedrijven en hun topmannen een belangrijke oorzaak is van de huidige recessie. De bedrijfsadviseur Nikos Mourkogiannis stelt dat het deze bedrijven en topmannen heeft ontbroken aan een moreel doel voor hun handelingen.Lees verder
Gert Jan Schop | 30 maart 2009
In oktober 2008 reisde ik met mijn gezin door Grieks-Cyprus. Het kostte enige tijd om de ratio achter het Grieks-Turkse conflict te begrijpen. Bedenk dat Nicosia de laatste verdeelde hoofdstad ter wereld is. De aanwezigheid van de VN is nog steeds noodzakelijk om beide partijen uit elkaar te houden.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De najaarsworp (7)
Hans van der Klis 31 augustus 2008 Tot slot van deze serie over de managementboeken die dit najaar verschijnen een blik op het onderwerp waar menig manager zijn bestaansrecht aan ontleent: strategie en organisatie.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (1)

Inhoudsopgave

Dankwoord
Voorwoord

Deel I Wat is het morele doel?
Hoofdstuk 1 Introductie tot het morele doel
Hoofdstuk 2 De echte waarde van een moreel doel
Hoofdstuk 3 Wat een moreel doel niet is

Deel II Geweldige verhalen over het morele doel
Hoofdstuk 4 Tom Watsons passie voor ontdekking
Hoofdstuk 5 Warren Buffet en de voortreffelijkheid van een financieel kunstenaar
Hoofdstuk 6 Sam Waltons altruïstische betrokkenheid bij de klant
Hoofdstuk 7 Het heroïsche morele doel van Henry Ford en Siegmund Warburg

Deel III Hoe een moreel doel leidt tot succes
Hoofdstuk 8 Het morele doel en het moreel
Hoofdstuk 9 Het morele doel en vernieuwing
Hoofdstuk 10 Het morele doel en concurrentievoordeel
Hoofdstuk 11 Het morele doel en leiderschap

Epiloog: Het morele doel in actie
Bijlage I Panthea en Booz Allen Hamilton: ons plan
Bijlage II Vijftig hoofdzaken
Noten
Kritische bibliografie
Register

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Purpose
    Nikos Mourkogiannis
    Purpose
    € 24,84
  • Purpose (1e druk 2006)
    Nikos Mourkogiannis
    Purpose (1e druk 2006)
    € 51,51
  • De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
    Stephen Covey
    De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
    € 27,50
  • De kleine Covey
    Jan Kuipers
    De kleine Covey
    € 11,99
  • Het Kleine Boekje over leiderschap
    Jeffrey Gitomer
    Het Kleine Boekje over leiderschap
    € 9,95
  • Leiders in cultuurverandering
    Jaap Boonstra
    Leiders in cultuurverandering
    € 25,50

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Purpose: Het doel als startpunt van succesvolle organisaties

        Purpose: Het doel als startpunt van succesvolle organisaties
        Nikos Mourkogiannis
        /