Lees verder
De drie wetten van prestatie
Herschrijf de toekomst van jezelf en je organisatie
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789047002406Samenvatting
Dit is geen gewoon managementboek over veranderen, maar een boek waardoor de prestaties van individuen en organisaties zichtbaar verbeteren. Het leidt tot resultaten. Zaffron en Logan laten zien hoe een manager passie bij mensen kan ontketenen. De auteurs ontwikkelden hun filosofie na langdurig en diepgravend onderzoek en leiden de lezer met vele praktijkvoorbeelden door de drie wetten. Ze klinken simpel, maar de doorbraak bereikt u pas als u ze echt doorleeft en doorwerkt.
1. Hoe een mens presteert hangt samen met hoe hij een situatie interpreteert. Wie begrijpt dat mensen verschillend reageren op situaties kan die kennis gebruiken in zijn feedback op anderen. Een leider zou zijn medewerkers moeten helpen zich weer meester te maken van hun situatie en zich medeauteur van de toekomst te voelen.
2. Hoe een mens een situatie interpreteert wordt uitgedrukt in taal. Leiders luisteren naar anderen en managen de communicatie. Iedereen moet ruimte krijgen om zijn wensen en klachten te uiten en daarmee een helderder beeld van zijn mogelijkheden te krijgen.
3. Wie zijn taal toekomstgericht maakt, verandert de manier waarop hij de situatie interpreteert. Taal heeft de kracht om te inspireren en een nieuwe werkelijkheid vorm te geven. Leiders moeten anderen inspireren om gezamenlijk de toekomst te creëren.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Deel I - De drie wetten in actie
1 Een onmogelijke situatie transformeren
2 Waar ligt de sleutel tot presteren?
3 De toekomst herschrijven die al geschreven is
Deel II - De toekomst van leiderschap herschrijven
4 Er zijn zo veel boeken over leiderschap, waarom zijn er dan zo weinig leiders?
5 De Zelfleidende organisatie
Deel III - Het spel van prestatie meester worden
6 Wie of wat leidt je leven?
7 Het pad naar meesterschap
8 De prestatiebarrière doorbreken
De drie wetten van prestatie en de leiderschapsconsequenties
Noten
Woord van dank
De auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan