Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Bakfiets garnaal en stormparaplu

Over eigenschappen van innovatieve ondernemers

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2009 9789047002567
Direct te downloaden

Samenvatting

Innoveren is een moeilijk grijpbaar proces dat afhangt van een briljant idee dat net op het juiste moment bij de juiste persoon opkomt. En alleen met een dosis ondernemerschap wordt zo'n idee ook zakelijk succesvol. Maar wie is die dromer die zo gek is om dat nieuwe idee ook echt uit te voeren? Hoe denken deze vernieuwers en welke karaktereigenschappen kun je terugvinden bij zakelijke innovatoren?

In dit boek gaan Franken en Stoop op zoek naar de mens achter twaalf innovatieve bedrijven. Franken en Stoop interviewden niet alleen de eerste garnalenkweker van het noordelijk halfrond (op de Maasvlakte) en de eerste inktvisjager in Nederland, maar ook de bedenkers van SellaBand, PayDutch (Broos van Erp prijs 2007), Bakfiets.nl, Allergiesupermarkt.nl en nog zes andere innovatieve ondernemers.
De interviews werden vervolgens onderworpen aan een verfijnde analysetechniek waarmee de auteurs uiteindelijk een profiel schetsen van de succesvolle zakelijke innovator.

Specificaties

ISBN13:9789047002567
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:128
Druk:1
Verschijningsdatum:7-12-2011
Hoofdrubriek:Leiderschap

Expertrecensies (1)

Een vies woord
Rob Hartgers | 22 juni 2009
Vraag: wat hebben een inktvisjager, een bakfietsmaker en een garnalenkweker overeen? Antwoord: het zijn alle drie innovatieve ondernemers. Ze worden, samen met negen andere ondernemers, een adviseur (Syntens-directeur Piet van Staalduinen) en een investeerder (‘Dragon’s Den’ Willem Sijthoff), door Job Franken en Judith Stoop geïnterviewd in het boek Bakfiets, garnaal en stormparaplu.
Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
2 stemmen
0
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Judith Stoop: ‘Innovatieve ondernemers onderkennen hun tekortkomingen’
Rob Hartgers 17 juni 2009 Innovatieve ondernemers vertonen veel overeenkomsten, ontdekte Judith Stoop. Samen met co-auteur Job Franken interviewde ze twaalf op het eerste oog zeer verschillende ondernemers. Allemaal hebben ze iets bijzonders gedaan, zegt Stoop: ‘Het zijn geen slagers die de zoveelste slagerij openen. Het verschil tussen gewoon ondernemerschap en innovatief ondernemerschap is dat een innovatieve ondernemer het lef en de visie heeft om iets nieuws te doen.’ Een interview met een van de auteurs van het boek Bakfiets garnaal en stormparaplu.

Over Job Franken

JOB FRANKEN (48) is vader van dochters Sam en Flo en woont in Werkhoven samen met Maria en haar (parttime aanwezige) kinderen Felix en Sofie. Job is afgestudeerd econoom (Maastricht University). Hij heeft diverse boeken gepubliceerd over ondernemerschap en innovatie, schreef tientallen artikelen voor Emerce en heeft gepubliceerd in onder meer Nieuwe Leiders en op het Nederlands Medianetwerk. Hij schreef over media & marketing, duurzaamheid, verbinding en verantwoordelijkheid. Daarnaast heeft hij meer dan 125 restaurants gerecenseerd en is coauteur van Lekker Hollands, het eerste Nederlandse kookboek met een exclusief voorwoord van Jamie Oliver. Robert Kranenborg zei over dit boek: ‘Een kwaliteitskookboek. Hier zou iedere Nederlandse kok in opleiding verplicht uit moeten koken.’

Andere boeken door Job Franken

Inhoudsopgave

Voorwoord

Deel I: Inleiding

Hoofdstuk 1 Perspectief van de adviseur
Hoofdstuk 2 Perspectief van de investeerder

Deel II: Portretten

Hoofdstuk 1 Maarten van Andel (Bakfiets.nl)
Hoofdstuk 2 Pim Betist (SellaBand)
Hoofdstuk 3 Marloes Collins (Allergiesupermarkt.nl)
Hoofdstuk 4 Marc Hermans (PayDutch Group)
Hoofdstuk 5 Gilbert Curtessi (Happy Shrimp Farm)
Hoofdstuk 6 Gerwin Hoogendoorn (SENZ Umbrella)
Hoofdstuk 7 Oscar Meijer (Sunshower)
Hoofdstuk 8 Timo Lechner en Maarten van Wijk (APAD-ruggenpriktechnologie)
Hoofdstuk 9 Martin Kok (Floormanager)
Hoofdstuk 10 Anton Dekker (inktvisjager)
Hoofdstuk 11 Yoeri Nagtegaal en Thomas van den Groenendaal (Evening breeze)
Hoofdstuk 12 Fred Steennis (KEMA, PD Online)

Deel III: De analyse

Hoofdstuk 1 De innovatieve ondernemer
Hoofdstuk 2 De geboren ondernemer
Hoofdstuk 3 Unieke marktbenadering
Hoofdstuk 4 Met de stroom mee
Hoofdstuk 5 Open platform
Hoofdstuk 6 Ik innovatief?
Hoofdstuk 7 Inzichten in de innovatieve ondernemer

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Bakfiets garnaal en stormparaplu