Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Duurzamer ondernemen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2009 9789047002680
Direct te downloaden

Samenvatting

We staan aan de vooravond van een duurzaamheidsrevolutie: groei tegen elke prijs is in de 21ste eeuw niet meer acceptabel. Ondernemers die zich in de toekomst willen handhaven, zullen moeten omschakelen naar een nieuwe en maatschappelijk verantwoorde vorm van ondernemen. Deze nieuwe bedrijfsvoering betekent, naast het streven naar winst, optimaal rekening houden met mens, milieu en klimaat. Maar wat betekent het eigenlijk om duurzaam te ondernemen?

In 'Duurzamer ondernemen' komt zowel de oorsprong als de huidige stand van zaken van deze internationale ontwikkeling aan de orde. Marleen Janssen Groesbeek laat zien wat kleine en grote Nederlandse bedrijven op dit gebied al hebben bereikt en waaraan ze werken. Daarnaast reikt zij de lezer praktische handvatten aan, zodat die als ondernemer én consument van de toekomst de beschreven principes meteen in de praktijk kan brengen.
'Duurzamer ondernemen' is een pleidooi voor het ondernemerschap van de 21ste eeuw, dat zowel voor ons milieu en klimaat als voor het bedrijf zelf talloze voordelen oplevert.

Specificaties

ISBN13:9789047002680
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:344
Druk:1
Verschijningsdatum:7-12-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

5.0 van de 5
1 stem
1
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

nieuws
De voorjaarsworp (IV): marketing en duurzaamheid
Hans van der Klis 30 januari 2009 In dit vierde deel van de serie over de boeken die dit voorjaar verschijnen, richten we ons op de toekomst. De marketeers hebben hun hoop gevestigd op titels als Alle 13 goed of De 13 gouden wetten van recessiemarketing. De voorvechters van duurzaamheid zijn wat serieuzer en zinspelen op een noodzakelijke ommekeer. Een keuze uit de boeken die de komende maanden verschijnen op het gebied van marketing, innovatie en duurzaamheid.

Over Marleen Janssen Groesbeek

Marleen Janssen Groesbeek is coördinator Nieuwstafel Ondernemen & Beleggen bij Het Financieele Dagblad. Ze studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam en publiceerde in 2007 met Mieke Bello en Peter de Bruin een boek over leiderschap, 'Wie is de baas?' Daarnaast heeft ze diverse boeken op haar naam staan over maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Andere boeken door Marleen Janssen Groesbeek

Inhoudsopgave

Verantwoording

1. Van evolutie naar revolutie
2. Regels, richtlijnen en eigen verantwoordelijkheid
3. Sponsoring, filantropie en marketing
4. Duurzaam en verantwoord produceren
5. Energie en klimaat
6. Bouwen en vastgoed
7. Bankieren en beleggen
8. Duurzame dienstverlening
9. Toerisme en transport
10. Rapportage en verantwoording
11. Actie, controle, toezicht
12. Keurmerken en symbolen

Noten
Literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Duurzamer ondernemen