Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Rockefeller-strategie

Het handboek voor snelgroeiende bedrijven

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2008 9789047002901
Verkooppositie 215948 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Verne Harnish is expert op het gebied van strategische groei. Uitgangspunt voor dit handboek zijn drie basisprincipes voor succesvol management, afkomstig uit de biografie van oliemagnaat John D. Rockefeller, ooit de rijkste zakenman in de VS, die Harnish uitwerkte tot een managementtool voor snelgroeiende bedrijven.

De drie principes van Rockefeller zijn:
- Prioriteiten: hebben we duidelijke prioriteiten voor de korte en lange termijn? Heeft iedereen zijn eigen prioriteiten daarop afgestemd?
- Informatie: is er genoeg informatie om de performance en de wensen van onze klanten te peilen? Werkt iedereen ook met en volgens die informatie?
- Ritme: zijn er regelmatig vergaderingen om de koers en de verantwoordelijkheden scherp te houden? Worden die effectief en zinvol gehouden?

'De Rockefeller-strategie' biedt het gereedschap om de juiste strategische beslissingen te nemen en deze vervolgens ook uit te voeren en te checken of er ook gedaan wordt wat gedaan moet worden. Harnish legt de theorie uit aan de hand van cases en u kunt direct aan de slag met het strategisch plan op één A4'tje, het stappenplan en de financieringstactiek. Een onmisbaar handboek voor ambitieuze ondernemers, die liever ondernemer dan manager zijn, maar wél op koers willen blijven.

Specificaties

ISBN13:9789047002901
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:176
Druk:1
Verschijningsdatum:29-11-2011

Expertrecensies (2)

Tjibbe van der Werff | 18 juni 2009
Het flesje op de voorkant geeft het al aan, dit boek bevat voedingsstoffen voor bedrijven. 'De Rockefeller-strategie' van Verne Harnish is een handboek voor snel groeiende bedrijven, en zo kan men het boek ook het best gebruiken. Stap voor stap, van prioriteiten stellen tot het managen van de groei van uw organisatie.Lees verder
Strategie gebaseerd op Rockefellers bedrijfslessen
Bertrand Weegenaar | 17 juli 2008
Groeien. Wie wil dat niet? In zijn boek Mastering the Rockefeller Habits ontvouwt Verne Harnish een 'boost methode' om te komen tot even gestage als explosieve groei. Dit boek is nu in Nederlandse vertaling beschikbaar: De Rockefeller strategie. Het handboek voor snelgroeiende bedrijven.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
4 stemmen
3
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

tussen_droom_en_daad
De wet van destructie door loyale uitvoerders
Ernst ten Heuvelhof 27 maart 2014 In deze aflevering van Tussen Droom en Daad waarschuwt Ernst ten Heuvelhof voor de uitvoerders van beleid. Al zijn ze nog zo loyaal, ze kunnen onverwachte invloed hebben op het eindresultaat.
geboekstaafd
De top 3 van Klaas Weima
Nienke van Oeveren 5 april 2013 Klaas Weima is oprichter van Energize, een creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie dat merken helpt met het genereren van Verdiende aandacht. Weima schrijft en blogt regelmatig voor vaktijdschriften en -websites. Hij is host van zijn podcastshow SparkCast. Welke boeken staan er in zijn top 3?
nieuws
Gazellege vrienden
Bertrand Weegenaar 18 februari 2013 Verne Harnish staat bekend als groeigoeroe. Geïnspireerd door de biografie Titan van Ron Chernow over het leven en werk van John D. Rockefeller schreef hij het boek De Rockefeller-strategie. Verne ontwikkelde de Gazelle methode, een groeifilosofie en groeimethode voor kleine bedrijven. Verne is ook inspirator geweest voor de FD Gazelle Award. Elk jaar organiseert hij de Leadership Summit en omringt zich met gelijkgestemde vrienden.
Alle interviews en artikelen (3)

Over Verne Harnish

Verne Harnish 'the Growth Guy' is dé groeigoeroe. Hij werd in 2002 uitgeroepen tot een van 'The Top 10 Minds in Small Business'.

Andere boeken door Verne Harnish

Inhoudsopgave

Dankwoord
Inleiding: De praktijk versus de theorie
Overzicht

1. Groeien met beleid
2. Het Juiste-mensen-die-de-juiste-dingen-doen-model
3. Het strategische plan op één A4'tje
4. Het gebruiken van kernwaarden
5. Onderlinge afstemming en focus binnen de organisatie
6. Het kwartaalthema
7. Feedback van medewerkers
8. Het dagelijkse en wekelijkse leiderschapsoverleg
9. De merkbehoefte
10. De kunst om financiering los te krijgen

Casestudies

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Rockefeller-strategie