Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De 10 vaardigheden van mediation

Paperback Nederlands 2009 9789047003571
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Samenvatting

In 'De tien vaardigheden van mediation' beschrijft Hein van Meeteren tien onmisbare vaardigheden bij de uitvoering van mediation (bemiddeling bij conflicten). Het boek is niet alleen voor de professionele NMI-geregistreerde en gecertificeerde mediators geschreven, maar ook voor managers, bestuurders en leidinggevenden die door hun werk veelvuldig in aanraking komen met interne en externe conflicten en spanningen.

Enkele vaardigheden die aan de orde komen zijn:
- weten te sturen én los te laten;
- een heldere gespreksstructuur aanbrengen en bewaken;
- jezelf met gezag en geloofwaardigheid neerzetten;
- de onpartijdigheid nauwgezet bewaken;
- goede omgang met agressie en emotionele uitbarstingen;
- onderhandelen als onderdeel van het mediationgesprek;
- onderliggende zorgen, behoeften en belangen aan de oppervlakte brengen.

Specificaties

ISBN13:9789047003571
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:192
Druk:5
Verschijningsdatum:3-12-2009
Hoofdrubriek:Coaching en trainen
ISSN:
Jongbloed:Mediation / ADR

Expertrecensies (1)

De 10 vaardigheden van mediation
John Daamen | 18 april 2008
Het begrip 'mediation' (bemiddeling) is niet nieuw, maar heeft in het afgelopen decennium sterk aan populariteit gewonnen. Het is daarmee een betrekkelijk jong werkterrein, dat inmiddels echter de aandacht heeft getrokken van veel beroepsgroepen die vanuit hun professie in aanraking komen met bemiddeling, zoals adviseurs, advocaten en hulpverleners. Is het een vak of een trucje? Volgens de auteur van 'De 10 vaardigheden van mediation', Hein van Meeteren, komt er veel meer kijken bij mediation dan het toepassen van een trucje.
Lees verder

Lezersrecensies

4.6 van de 5
10 stemmen
8
1
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Inleiding - De tien vaardigheden

1. Je beroepsprofiel kennen
2. Een gespreksstructuur aanbrengen en bewaken
3. Onpartijdigheid bewaken
4. Cliënten door hun onderhandelingsproces leiden
5. Creativiteit gebruiken
6. De juiste interventies in de juiste situatie toepassen
7. Taalbeheersing
8. Lef tonen
9. Agressie en emotionele uitbarstingen hanteren
10. Kunst van het loslaten

Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De 10 vaardigheden van mediation