Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Slimmer

Hoe sociale media ons effectiever, creatiever en actiever maken

Paperback Nederlands 2011 9789047003953
Niet leverbaar.

Samenvatting

Met de komst van internet en sociale media is de invulling van onze vrijetijdsbesteding drastisch veranderd. Ineens is het mogelijk om op grote schaal samen met veel mensen tegelijkertijd onze tijd creatief in te vullen. Deze onderlinge verbondenheid en kenniscreatie heeft grote invloed op onze samenleving. Samen met anderen delen we onze passies en problemen en bedenken we oplossingen, richten we nieuwe bedrijfjes en goede doelenacties op en komen we met ontelbare gemeenschappelijke initiatieven. Waar voorheen de tv een passieve invulling van vrije tijd bood, ontstaan er door de sociale media veel meer mogelijkheden voor de steeds slimmer wordende mens.

In het boek 'Slimmer' voorspelt Clay Shirky wat we met de nieuwe digitale technologie kunnen bereiken als we eindelijk onze ongebruikte talenten en goodwill aan het werk zetten. Bekende voorbeelden zijn Wikipedia en Flickr, maar denk ook aan literatuur op FanFiction, couchsurfing en allerlei cursussen op YouTube. Hij is een warm pleitbezorger van de positieve en ongekende mogelijkheden van de sociale media.

Specificaties

ISBN13:9789047003953
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:244
Druk:1

Expertrecensies (1)

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Clay Shirky: ‘Sociale media laten zich niet managen’
Jeroen Ansink 28 maart 2011 Dankzij internet is onze vrije tijd een hulpbron geworden die we kunnen aanwenden voor een sociaal goed, zo stelt de Amerikaanse onderzoeker Clay Shirky in zijn nieuwe boek Slimmer. Dat heeft ook grote gevolgen voor het bedrijfsleven. ‘Samenwerkingsverbanden tussen ondernemingen en amateurs zullen dramatisch toenemen.’ Managementboek Magazine zocht de auteur in New York even op en sprak met hem.

Over Clay Shirky

Clay Shirky heeft zich vanaf het begin van het internettijdperk ontwikkeld als expert op dit gebied. Hij schrijft essays en artikelen over de sociale aspecten, de economie, de media en open source op internet en in onder andere The New York Times, The Wall Street Journal, Harvard Business Review en Wired. Hij doceert Interactieve Telecommunicatie aan de New York University en doet onderzoek naar de wisselwerking tussen ons sociale en ons technologische netwerk. Hij geeft advies over netwerkdesign aan verschillende bedrijven, onder meer Nokia, de bbc, Microsoft en Lego.

Andere boeken door Clay Shirky

Inhoudsopgave

De natuurlijke leider
Slimmer

1. Gin, tv en breinreserve
2. Middelen
3. Motief
4. Mogelijkheid
5. Cultuur
6. Waarde-voor het individu, de gemeenschap, het grotere publiek en de samenleving als geheel
7. Op zoek naar de muis

Dankwoord
Noten
Over de auteur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Slimmer