Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Begin met het Waarom

De gouden cirkel van ondernemen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012
Verkooppositie 342418 dagen in de top 10
Direct te downloaden

Samenvatting

Elke CEO of directeur kan u vertellen wat zijn organisatie doet. Sommige leggen ook uit hoe ze het doen, maar slechts enkele kunnen duidelijk uitleggen waaróm ze het doen.

Sinek beschrijft het principe van de Gouden Cirkel: eerst het Waarom, dan pas het wat en hoe. Het Waarom kan nooit geld of winst zijn, dat zijn resultaten. Het Waarom bepaalt het (voort)bestaan. Waarom bent u gaan ondernemen? Waarom kopen klanten bij u en niet bij anderen?

Simon Sinek onderzocht de grote, inspirerende leiders en ontdekte dat mensen als Steve Jobs en Martin Luther King oppervlakkig gezien misschien weinig gemeen hebben, maar allemaal het Waarom als basis hebben. Ook ontdekte hij dat organisaties en leiders die de waarom-vraag als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn. Ze vormen een bron van inspiratie voor hun medewerkers en creëren grote loyaliteit.

'Begin met het waarom' helpt u om beter en authentieker leiding te geven en om uw organisatie, uw team en medewerkers te inspireren. Met vele voorbeelden uit de praktijk laat hij zien dat het werkt.

''Begin met het waarom' is een van de meest nuttige en indrukwekkende boeken die ik de laatste jaren gelezen heb. Het is simpel en verfijnd en laat ons zien hoe leiderschap zou moeten zijn. Een echte aanrader!' - William Ury, co-auteur van de everseller 'Excellent
onderhandelen'

Specificaties

ISBN13:9789047005049
Rubriek:Leiderschap
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:9-3-2012

Expertrecensies (3)

Peter Streefkerk | 27 maart 2014
‘Begin met het waarom’ gaat over ondernemen en de vraag waarom sommige bedrijven succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn dan andere bedrijven. Wat hebben mensen als Steve Jobs, Martin Luther King en Nelson Mandela gemeen vraagt Simon Sinek aan het begin van het boek.Lees verder
José Otte | 18 februari 2013
Wat hebben grote, inspirerende leiders als Steve Jobs en Martin Luther King met elkaar gemeen? Ze weten allebei waarom ze doen wat ze doen. In 'Begin met het Waarom' vertelt Simon Sinek waarom organisaties en leiders die het waarom als uitgangspunt nemen succesvoller, invloedrijker en innovatiever zijn.Lees verder
Peter de Roode | 30 juli 2012
Simon Sinek werd bekend door zijn presentatie op het internet bij de zogenaamde TED speeches. Zijn inzichten heeft hij nu aan het papier toevertrouwd. De vraag is: 'Heeft 'Begin met het waarom' meer te bieden dan de tien minuten zendtijd die hij reeds heeft opgeëist?Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.1 van de 5
14 stemmen
4
8
0
0
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (7)

column
Schrijvelarij
Pierre Pieterse 15 april 2019 Een boek schrijven, wie wil dat nu niet? Eeuwige roem, applaus, interviews, gastoptredens op tv, middelpunt op het boekengala. Maar wie kan dat, een boek schrijven. Niet iedereen, zo weet de communis opinio. Lang niet iedereen zou ik daar aan willen toevoegen.
column
De kunst van appels en peren vergelijken
Bertrand Weegenaar 29 maart 2017 Er zijn vele manieren om een mening over het boek De Succesillusie van Richard Engelfriet te geven. Eén van mijn eerste reacties is: dit wordt mijn laatste blogpost! Hierna hoeft het dus niet meer. En kan al mijn in decennia opgebouwde kennis de prullenbak in. Mijn broertje heeft verklapt dat Sinterklaas oom Richard is en niet een oude wijze man uit Spanje!
achtergrond
Uitgelegd & Uitgelicht #7: Purpose Driven Contentmarketing
Robert Buisman 20 april 2016 Op tweederde van zijn aankoopproces staat de prospect open voor persoonlijk contact, zo blijkt uit diverse onderzoeken. Dus van de bewustwording ‘Ik moet iets aan mijn probleem gaan doen’, tot aan de daadwerkelijke plaatsing van de order, heeft hij het grootste deel zelf al gezocht op bruikbare informatie. De verschuiving van push- naar pull-communicatie betekent dus dat marketeers moeten nadenken over de manier waarop potentiële klanten zich oriënteren en tot aankoop overgaan. Maar dat is niet het enige. Dichtbij huis kun je dat proces beïnvloeden.
geboekstaafd
Geboekstaafd: De top 3 van Kim Spinder
Nienke van Oeveren 29 september 2014 Kim Spinder, innovator en piraat, winnaar van The Harvard M-Prize for Management Innovation, uitvinder van Deelstoel.nl en het Open Innovatie Festival, veranderaar en dwarsligger, veelgevraagd spreker. Met veel lef en plezier helpt ze organisaties om zich klaar te maken voor de toekomst. Wat zijn haar favoriete boeken?
nieuws
Echte leiders eten het laatst
Jeroen Ansink 12 juni 2014 Wat is het verschil tussen het leger en het bedrijfsleven? In het leger worden medailles toegekend aan mensen die zichzelf opofferen. In het bedrijfsleven geven we bonussen aan mensen die anderen opofferen. Dat is althans de mening van de Britse denker Simon Sinek, bekend van de bestseller Begin met het Waarom. In zijn nieuwe boek Een voor allen, allen voor een maakt Sinek gehakt van de gangbare bedrijfscultuur die de leider op een voetstuk plaatst en de rest van de organisatie daaraan ondergeschikt maakt.
column
Het begint met het waarom van uw klant
Michel Hoetmer 7 juni 2013 De laatste tijd zie ik met enige regelmaat artikelen verschijnen in navolging van het boek 'Begin met het Waarom' van Simon Sinek. De auteur poneert in dit boek het idee dat uw klanten geïnteresseerd zouden zijn naar uw waarom. Het zou allemaal draaien om 'waarom u doet wat u doet' in uw bedrijf.
Alle interviews en artikelen (7)

Over Simon Sinek

Simon Sinek (1973) studeerde culturele antropologie en ruilde zijn carrière als advocaat al vroeg in voor één in de reclame. In Amerika werkte hij voor Euro/RSCG en Ogilvy & Mather. In 2002 richtte hij zijn eigen bedrijf op. Hij trok wereldwijde aandacht met zijn presentatie over leiderschap op TEDx (2009).

Andere boeken door Simon Sinek

Inhoudsopgave

Inleiding

Deel 1: Een wereld die niet begint met waarom
1. Je denkt dat je het weet
2. Wortels en stokken

Deel 2: Een andere invalshoek
3. De Gouden Cirkel
4. Dit is geen mening, het is biologie
5. Helderheid, discipline en consistentie

Deel 3: Leiders hebben een gevolg nodig
6. Zo ontstaat vertrouwen
7. Hoe een kantelpunt kantelt

Deel 4: Hoe mobiliseer je mensen die geloven
8. Begin met het Waarom, maar weet ook hoe
9. Je weet waarom. Je weet hoe. En dan?
10. Communicatie draait niet om spreken, maar om luisteren

Deel 5: Succes is de grootste uitdaging
11. Wanneer een Waarom vaag wordt
12. De onvermijdelijke kloof

Deel 6: Ontdek waarom
13. De oorsprong van een Waarom
14. De nieuwe concurrentie

Dankwoord
Noten

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Begin met het Waarom