
Lees verder
Dr. Maurits Kaptein is wetenschapper en ondernemer, Hij promoveerde cum laude aan de TU Eindhoven en Stanford University met zijn onderzoek naar beïnvloedingsprofielen.
Meer over Maurits KapteinGenomineerd voor de PIM Literatuurprijs 2012!
Van de bezoekers van een gemiddelde boekwinkel loopt 25 procent daadwerkelijk met een boek naar buiten. Online marketeers schreeuwen het al van de daken als 5 procent iets koopt. Ze bereiken dus wel meer mensen online, maar zijn niet erg succesvol. Het verschil zit 'm in de beïnvloeding zoals die door goede verkopers wordt toegepast.
Maurits Kaptein ontwikkelde op basis van psychologie en technologie een manier om ook online bezoekers individueel te beïnvloeden door rekening te houden met hun persoonlijke voorkeuren, dankzij zogenaamde beïnvloedingsprofielen. De intuïtie van de rasverkoper - komt deze klant voor de specs? Voor een koopje? Omdat hij 'erbij wil horen'? - kan tegenwoordig digitaal gesimuleerd worden, zodat je voor elke bezoeker de beste verleidingsstrategie kunt inzetten. Kaptein vertelt levendig en baseert zich op cutting edge onderzoek.