Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

De Curve

Geld verdienen in het digitale tijdperk

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 9789047006398
Direct te downloaden

Samenvatting

Net als 'The Long Tail' biedt 'De Curve' een radicaal nieuw concept, dat het denken over product en prijs blijvend zal beïnvloeden.

Door globalisering en internet zijn product- en prijsstrategie tegenwoordig de lastigste thema's. Er is altijd wel een concurrent goedkoper, beter, groter dan u - en iedereen kan die concurrent nu vinden.

Nicholas Lovell biedt een oplossing voor dit probleem met zijn revolutionaire concept van de Curve. In plaats van uw product en de prijs die u ervoor vraagt komt uw relatie met verschillende soorten klanten centraal te staan. Denk bijvoorbeeld aan een muzikant die zijn nieuwe album online gratis weggeeft, maar zijn geld verdient met de gelimiteerde luxe-editie voor de echte fans. Of kijk naar Skype, waar een kleine groep betalende gebruikers de gratis dienst mogelijk maakt.

Aan de hand van concrete voorbeelden en analyses van verschillende bedrijfstakken legt Lovell glashelder uit hoe zijn aanpak ook voor uw bedrijf het verschil kan maken.

Specificaties

ISBN13:9789047006398
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:5-12-2013
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

Johan Bel RM | 20 februari 2014
Welkom in de nieuwe wereld, dacht ik toen ik het boek ‘De Curve’ van Nicholas Lovell las. Deze Engelsman beschrijft de nieuwe economische principes en nieuwe verdienmodellen in het digitale tijdperk. Een must read voor marketeers en ondernemers, want ‘De Curve’ geeft inzicht hoe je in de toekomst nog geld kan verdienen.Lees verder
Hoe gratis toch winstgevend kan zijn
Jeroen Ansink | 4 februari 2014
Als de creatieve sector één ding aan de internetrevolutie zou kunnen terugdraaien, dan is het waarschijnlijk wel de beslissing om content gratis weg te geven. Het idee dat digitale producten gefinancierd kunnen worden via eyeballs en daaruit voortvloeiende advertentie-inkomsten bleek niet alleen naïef, het schiep ook een bepaald verwachtingspatroon.Lees verder

Lezersrecensies

3.0 van de 5
1 stem
0
0
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Nicholas Lovell: ‘Superfans hebben freeloaders nodig’
Jeroen Ansink 4 april 2014 Het gratis weggeven van digitale producten kan erg lucratief zijn, zegt Nicholas Lovell in De Curve. Bedrijven kunnen via freeloaders een vertrouwensband opbouwen met de superfan, die onevenredig veel geld over heeft voor een exclusief product. ‘Mensen betalen voor emotie.’
nieuws
Verdienen aan freeloaders
Jeroen Ansink 8 januari 2014 Het is een vraag die bedrijven al sinds het begin van de internetrevolutie hoofdbrekens bezorgt: hoe geld te verdienen in een wereld waarin gratis de norm is? En wat heeft het voor zin om games, muziek of software te creëren als piraten er toch onmiddellijk mee aan de haal gaan? De vrees is begrijpelijk, maar een typisch voorbeeld van pre-internet denken, zegt de Amerikaanse internetadviseur Nicholas Lovell in De Curve.

Over Nicholas Lovell

Nicholas Lovell adviseert mediabedrijven over internetstrategie. Zijn blog GAMES-brief wordt maandelijks door 20000 mensen gelezen. Hij is een veelgevraagd spreker en publiceert regelmatig in The Wall Street Journal, TechCrunch en Wired.

Andere boeken door Nicholas Lovell

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. De Curve
2. Schaarste en overvloed
3. Concurrentie, economie en een man die Bertrand heet
4. Alles alleen voor jou
5. De tirannie van het tastbare
6. Wat is het waard?
7. Klaplopers
8. Sukkels
9. Superfans
10. De macht van de massa
11. Maak het zelf
12. We zijn nu allemaal detailhandelaar
13. De Curve gaan gebruiken

Noten
Bibliografie
Dankwoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Curve