Lees verder
consultant cultuurverandering, docent creatieve processen, HKU.
Meer over Jeroen BusscherDe kracht van de roze bril
Onverwachte lessen van blije eikels
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789047006657Samenvatting
Sommige mensen zijn altijd enthousiast, hebben altijd energie en zien altijd alles van de zonnige kant. Blije eikels noemt Jeroen Busscher dit soort mensen. Wat u ook van ze mag vinden, ze zijn vaak wel erg succesvol. Hoe doen ze dat?
'De blije eikel-methode' laat zien wat u kunt bereiken met een positieve kijk op de werkelijkheid. Aan de hand van dertig korte levensprincipes legt Jeroen op speelse manier uit waarom de blije eikel zo effectief is, en hoe u er zelf een kunt worden. Met prikkelende statements als 'Valt er nog wat te jatten?', 'Niet efficiënt is heel effectief' en 'Geen excuses voor de overlast' daagt hij u uit tot nadenken.
'De blije eikel-methode' is een compact handboek over hoe u zich de principes van positiviteit eigen kunt maken om succesvoller, maar vooral ook gelukkiger te worden.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Jeroen Busscher
Inhoudsopgave
De leefprincipes van de blije eikel
1. Systematisch stuntelen
2. Het is zo
3. Aanspoelen
4. Ubiquiteit
5. Niet het onkruid zien, wel de bloemen
6. Het is niet geloven dat, als je iets beweert, mensen werkelijk denken dat het ook zo is
7. Neem wat je lust
8. Lang leve de onredelijkheid
9. De kunst van het negeren
10. Koester de zelfoverschatting
11. Niet-hierarchische ambitie
12. Onbeledigbaar en onteleurstelbaar
13. Kritiek bewaren
14.Inovervloed denken
15. Spierpijn is slecht
16. Niet verslaafd aan goedkeuring
17. Niet sorry voor de overlast
18. Er is zo eindeloos veel te prutsen, knutselen of te bedenken
19. Niet halfvol, niet halfleeg, maar de kraan
20. Nou en?
21. Niet efficient is heel effectief
22. Valt er nog wat te jatten?
23. De erkenning komt nooit
24. Slecht, dom en lelijk is boeiend
25. Altijd Brown Nose Day
26. Geen kelder
27. Schuldgevoel is hoogmoed
28. Niet taak, mens of klantgericht, maar feestgericht
29. Ik word liever niet gevraagd
30. O…
31. Hoe minder je moet, hoe meer er gebeurt
32. Fan van je eigen kunnen
Word iets meer een blije eikel
Bronnen
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan