Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Islamic branding

Het Mekka van kansen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789047006855
Verkooppositie 7802
Direct te downloaden

Samenvatting

Marketing en communicatie gericht op moslims (islamic branding) heeft de toekomst, internationaal en in Nederland en Vlaanderen. Deze enorme doelgroep (bijna twee miljard mensen) is zo goed als onontgonnen. En jong: 52 procent van alle moslims in de wereld is jonger dan vijfentwintig jaar. Maar marketeers en adverteerders raken nog niet de juiste snaar. Ze begrijpen de islamitische consument niet goed of kennen de normen en waarden van de doelgroep onvoldoende.

Abdelaziz Aouragh weet als geen ander hoe je deze zeer vooruitstrevende doelgroep kunt aanspreken. Zijn bodycare-merk El Asira is een schoolvoorbeeld van islamic branding en werd wereldwijd opgepikt als trendsetter.

Dit boek laat zien welke grote kansen bedrijven laten liggen. Het legt uit hoe marketeers en ondernemers deze doelgroep voor zich kunnen winnen en hoeveel raakvlakken er zijn tussen bestaande producten en de islamitische wereld.

Specificaties

ISBN13:9789047006855
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:5-6-2014
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Eric van Arendonk RM | 23 juli 2014
‘Islamic branding’. Is dat de islam als merk of hoe je als merk met de islam omgaat? De ondertitel luitdt: ‘Het mekka van kansen’. Het gaat dus over de mogelijkheden die deze bevolkingsgroep de marketeer biedt. Abdelaziz Aouragh verbaast zich over het feit dat menig marketeer een immense doelgroep verwaarloost.Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
2 stemmen
1
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

column
iVak
Pierre Pieterse 1 juli 2015 In voorgaande jaren wilde ik nogal wel eens boeken meenemen die gewoon te lijvig waren om op een zonnige achternamiddag te consumeren. Of om andere redenen nooit verder kwamen dan de stapel. Dit jaar ga ik eens ‘licht reizen’ en tegelijk mijn iPad leeg lezen. Inmiddels is het stapeltje iBooks aanzienlijk in bits & bytes. Maar ook rijp & groen door elkaar. Voor iedere dag wat wils dus. Zelfs een paar iPubs die het apparaat niet kan openen zodat een bezoekje aan dit of dat tot de mogelijkheden behoort.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Abdelaziz Aouragh

Abdelaziz Aouragh van Marokkaanse afkomst van geboren en getogen in Amsterdam-Oost, is als jonge, creatieve ondernemer gespecialiseerd in islamic branding. In 2010 richtte hij El Asira op.

Andere boeken door Abdelaziz Aouragh

Inhoudsopgave

Inleiding

El Asira, een wereldwijde trendsetter

Islamic branding is...
-Loskomen van clichés
-Sensueel
-Integer en zuiver
-Vrouwvriendelijk
-Jong en voor de lange termijn
-Universeel en internationaal
-Participeren
-Een verrassing voor moslims
-Je eigen verhaal vertellen

Nawoord

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Islamic branding