Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Frontrunners

de 8 eigenschappen van marktleiders

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 9789047007647
Direct te downloaden

Samenvatting

Waarom wordt het ene bedrijf of merk wel marktleider en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten?

Uitgebreid onderzoek van Roland van Kralingen en zes topalumni van managementschool AOG (Rijksuniversiteit Groningen) wees uit dat frontrunners een aantal bijzondere eigenschappen met elkaar gemeen hebben:
1. Bij marktleiders staat meerwaardecreatie centraal in de onderneming
2. Marktleiders creëren hun eigen marktsegment
3. Marktleiders innoveren het segment
4. Marktleiders zijn sterk verbonden met de context
5. Marktleiders hebben een sterke identiteit
6. Marktleiders bouwen een sterk merk
7. Marktleiders nemen hun verantwoordelijkheid
8. Marktleiders innoveren hun marktbewerking continu

'Frontrunners' beschrijft deze eigenschappen aan de hand van internationale aansprekende voorbeelden en biedt een schat aan inzichten, inspiratie en praktische modellen.

Specificaties

ISBN13:9789047007647
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Druk:1
Verschijningsdatum:17-10-2014
Hoofdrubriek:Algemeen management

Expertrecensies (2)

Sjors van Leeuwen | 8 april 2015
Waarom wordt het ene merk wel marktleider of runner-up en het andere niet? Is het geluk, toeval of het resultaat van hard werken en briljante inzichten? Volgens marketingauteur Roland van Kralingen, hebben marktleiders en runners-up acht cruciale eigenschappen met elkaar gemeen.Lees verder
Arie Buvens | 14 januari 2015
Er bestaan talloze methodieken, checklists, wetten, dashboards voor het bereiken van excellence op het gebied van strategie, verkoop, administratie, personeelsbeleid, efficiency, sales, management en allerlei andere processen binnen een onderneming. Een methodiek voor het bereiken ( en behouden) van marktleiderschap, voor het bereiken van marktexcellentie, bestaat echter niet.Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
2
1
1
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Roland van Kralingen: Frontrunner. Hoe word je het en hoe blijf je het?
Hans van der Klis 30 december 2014 Met zes van zijn meest getalenteerde alumni heeft de befaamde marketingstrateeg Roland van Kralingen onderzocht wat – mentale – marktleiders onderscheidt van hun concurrenten. Voor het boek Frontrunners hebben zij acht cruciale eigenschappen van deze ondernemingen geformuleerd. ‘Het behalen van marktleiderschap op zichzelf is niet eens het belangrijkste, het is de weg er naartoe.’
nieuws
Laatste oogst
Pierre Spaninks 15 december 2014 Pierre Spaninks blogt over zijn ervaringen als jurylid van het Managementboek van het Jaar. Zijn collega's kunnen en mogen het allemaal heel anders beleven. Graag zelfs, want het proces is gebaat bij een levendige discussie.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Roland van Kralingen

Roland van Kralingen studeerde in Engeland waar hij zijn MBA haalde. Na een aantal jaren bij grote reclamebureaus als Strategy Director te hebben gewerkt, richtte hij TBWA op in Nederland en Spanje. Vervolgens functioneerde hij als lid van de raad van bestuur van TBWA International in Parijs en werkte hij in Japan, Engeland, Amerika, Duitsland en Spanje. In 1993 was hij de initiatiefnemer tot de oprichting van de PositioneringsGroep, die inmiddels in marketingland een grote bekendheid geniet. Roland van Kralingen is auteur van bekende boeken op het gebied van marketing en trends. Hij schreef onder andere 'Superbrands', 'Naar 2020', 'De Transparante Wereld' en 'BrandWorld'. Sinds 2005 is hij als Founder werkzaam bij High Value. Daarnaast is hij auteur van het onlangs verschenen 'Make Dust or Eat Dust.'' Roland van Kralingen is sterk geïnteresseerd tot ontwikkeling in de context, hij is een creatief denker en probeert vooral te werken naar nieuwe inzichten.

Andere boeken door Roland van Kralingen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Frontrunners