Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

Suits & Hoodies

Het geheim van de succesvolle start-up

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789047008811
Verkooppositie 1558
Direct te downloaden

Samenvatting

Ze schieten als paddenstoelen uit de grond: start-ups die van plan zijn de wereld te veroveren. Van de 100 falen er echter 99. Die ene die doorbreekt dwingt bestaande bedrijven op de knieën of zet een hele sector op zijn kop. Wat is het geheim van die start-up? En welke corporates slagen erin zich staande te houden en terug te slaan?

Quintin Schevernels begaf zich in beide werelden en kwam tot de conclusie dat hun aanpak opvallend veel overeenkomsten vertoont. Hij laat in 'Suits & Hoodies' zien welke 7 essentials zorgen voor succes, zowel bij start-ups als bij corporates. Schevernels illustreert dit met aansprekende voorbeelden uit eigen ervaring (zoals Layar, 1%Club, De Telegraaf, Intermediair, Randstad en Tweakers) en van anderen (o.a. Google, Zappos, Facebook, Bol.com en GoPro). Met veel leestips en een Essentials Scorecard om je eigen organisatie langs de lat van de essentials te leggen.

Specificaties

ISBN13:9789047008811
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:18-12-2015
Hoofdrubriek:Organisatiekunde

Expertrecensies (3)

Jeanine Dijkhuis | 8 april 2016
Quintin Schevernels heeft ervaring bij zowel corporates als start-ups en schreef Suits & Hoodies vanuit zijn persoonlijke reis over het ondernemen van nu en in de toekomst. Met bedrijfsmatige ervaringen van de start tot exit, inclusief gebeurtenissen op financieel gebied, is dit een marketingmanagementverhaal in pocketvorm.Lees verder
Suits & Hoodies - Het geheim van succesvolle start-ups
Patrick Davidson | 22 maart 2016
Een boek over start-ups? Timing is alles, zo lezen we in Suits & Hoodies. En zo heeft Quintin Schevernels op het juiste moment - start-ups zijn elke dag wel positief in het nieuws terwijl bekende bedrijven omvallen (V&D, Perry Sport) - een leuk boek uitgebracht met als ondertitel 'Het geheim van de succesvolle start-up'.Lees verder
Suits & Hoodies
Sjors van Leeuwen | 11 maart 2016
Start-ups zijn allemaal succesvol en gevestigde bedrijven kunnen niet innoveren. Twee veelgehoorde misvattingen. De praktijk wijst uit dat slechts een handjevol start-ups echt succesvol wordt en dat veel grote bedrijven succesvol stand weten te houden.Lees verder
Alle expertrecensies (3)

Lezersrecensies

4.2 van de 5
18 stemmen
11
2
3
1
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

geboekstaafd
De top 3 van Joep Schrijvers
Nienke van Oeveren 9 mei 2017 Leiderschapshistoricus Joep Schrijvers houdt zich bezig met kwaadaardige, irrationele en politieke processen in organisaties: de onderstroom. Hij vertelt over zijn favoriete boeken.
nieuws
Start by dressing right
Bertrand Weegenaar 7 maart 2016 The start-up scene in Nederland begint zijn vruchten af te werpen. Software bedrijven als Booking.com, Blendle, Ayden, Catawiki, Thuisbezorgd.nl en WeTransfer halen miljoenen aan investeringen binnen om hun bedrijf buiten Nederland groot, groter, groots te maken. Heeft u nog niet van meer dan vier van deze bedrijven gehoord, dan wordt het tijd om wat start-up huiswerk te doen.
interview
Quintin Schevernels: ‘Het cliché dat startups zo succesvol innoveren, klopt totaal niet’
Paul Groothengel 9 februari 2016 Startups zijn hot en hebben een hoge aaibaarheidsfactor. Leuk, maar daar koopt niemand wat voor: verreweg de meeste startups falen. Ex-bestuurder en investeerder Quintin Schevernels ontrafelt in Suits & Hoodies de factoren die zowel succesvolle startups als grote corporates met elkaar gemeen hebben. ‘Begin met groot te dromen.’
Alle interviews en artikelen (3)

Over Quintin Schevernels

Quintin Schevernels (1971) zag alle hoeken van het bedrijfsleven in de 21e eeuw: corporates en start-ups, beursgenoteerde bedrijven, private equity en venture capital. Hij was directielid bij De Telegraaf, coo bij vnu Media en ceo bij Layar, het internationaal succesvolle Augmented Reality-bedrijf, dat hij in 2014 verkocht. Zijn brede ervaring maakt dat hij een unieke integrale kijk heeft op het ondernemen van nu en de toekomst. Hij is veelgevraagd adviseur, startupcoach en angel investor.

Andere boeken door Quintin Schevernels

Inhoudsopgave

Voorwoord
Inleiding

Deel 1 - De cirkel van succes

Deel 2 - De essentials
Essential 1: groot dromen
Essential 2: vernieuwing
Essential 3: product
Essential 4: cultuur
Essential 5: talent
Essential 6: focus
Essential 7: funding

Deel 3 - Exit

Epiloog - Nederland heeft zoveel potentieel!
Dankwoord

Bijlagen
De Essential Scorecard
Over de auteur
Inspiratie

Noten

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Suits & Hoodies