Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Altijd prijs

Wat elke ondernemer, verkoper of marketeer moet weten over prijsstelling

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2015 9789047008835
Direct te downloaden

Samenvatting

Hoe bepaal je de prijs van je product of dienst? Wat doe je als de concurrent de prijzen verlaagt? Wanneer rond je prijzen af en wanneer juist niet? Wat is de psychologie achter een prijskaartje? 'Altijd prijs' brengt talloze beproefde prijstactieken en de deskundigheid van verschillende prijsexperts samen in één handzame gids.

Het boek barst van de aansprekende praktijkvoorbeelden en geeft antwoord op vragen waar elke ondernemer, verkoper of marketeer vroeg of laat tegenaan loopt. Onmisbaar voor iedere prijsdoehetzelver.

Specificaties

ISBN13:9789047008835
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Druk:1
Verschijningsdatum:16-11-2015

Expertrecensies (1)

Altijd prijs
Justin van Lopik | 26 januari 2016
De prijs wordt vaak vergeten als het gaat om het verbeteren van de winst van het bedrijf. Maar hoe bepaal je de prijs van je product of dienst? Pikken klanten een prijsverhoging wel? Wanneer rond je prijzen af en wanneer juist niet? Lastige vragen die door Frans Visser in het boek Altijd prijs beantwoord worden.Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
3 stemmen
1
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Frans Visser

Reclameondernemer, copywriter en meervoudig Effie-winnaar Frans Visser (1960) leerde bij toonaangevende reclamebureaus hoe je de waardeperceptie van merken en producten kunt beïnvloeden. Later specialiseerde hij zich in consumentengedrag en prijsbeleid. Zijn passie is het creëren van aanbiedingenwaar-je-geen-nee-tegen-kunt-zeggen.

Andere boeken door Frans Visser

Inhoudsopgave

Voorwoord door Onno Oldeman
'Daar betaal je dan ook voor'

1. Waarom prijs uw volle aandacht verdient
-De optimale prijs
-Waarom prijs belangrijk is
-Wat houdt ons tegen?
-Hoezo prijsmacht?
-Altijd prijs – voor wie?
-Dit kunt u verwachten

2. Achter de prijsknop
-Ondernemer aan het stuur
-Prijs volgens economen
-Prijs volgens marketeers
-Prijs volgens communicado’s
-Prijs volgens psychologen
-De psychologie van de ondernemer

3. Prijsbeleid – hoe doen die anderen dat?
-Hollandsche Eenheidsprijzen
-Het magische getal 9
-Het uitgeklede aanbod van Ryanair
-'Samen houden we de prijzen laag!'
-Een radicale prijs
-FiT for dynamic pricing
-In plaats van uurtje-factuurtje
-Credits
-Het compromiseffect
-Prijsoptimalisatie 2.0
-De wereld op zijn kop

4. Zelf ergens een prijskaartje aan hangen
-Begin met laaghangend fruit
-Gegevens verzamelen
-Prijsbeleid voor een bestaand product
-Prijsbeleid voor een nieuw product
-Prijsbeleid voor een nieuwe productcategorie
-Prijsstelling = vergelijken
-Het prijskaartje zelf
-Prijsstelling op het web
-Het laatste prijskaartje

Geraadpleegde literatuur
Met dank aan

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Altijd prijs