Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Handboek betekenisvol ondernemen

Het gat in de maatschappij

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 9789047009207
Verkooppositie 2870
Direct te downloaden

Samenvatting

Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde – voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie!

Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvolle bedrijfsvoering.

Hun aanpak begint bij de beweegredenen van de ondernemer als mens, en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt weer lucratief is voor de onderneming.

Specificaties

ISBN13:9789047009207
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:240
Druk:1
Verschijningsdatum:10-5-2016

Expertrecensies (2)

Handboek betekenisvol ondernemen - Het gat in de maatschappij
Sjors van Leeuwen | 23 september 2016
De betekeniseconomie en betekenisvolle merken winnen aan kracht. Gelukkig maar want het streven naar maatschappelijk toegevoegde waarde levert de mensheid meer op dan het blind najagen van financieel eigengewin en aandeelhouderswaarde. Het Handboek betekenisvol ondernemen biedt daarvoor een mooie leidraad.Lees verder
Handboek betekenisvol ondernemen
Martin van Staveren | 18 juli 2016
Enkele maanden geleden zag ik een aflevering van het VPRO programma Tegenlicht: 'Rendement van geluk'. Aanleiding was onder andere onderzoek van de Britse econoom Richard Layard. Uit dat onderzoek blijkt dat sinds de Tweede Wereldoorlog mensen gemiddeld twaalf keer zo rijk zijn, maar niet gelukkiger.Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
8 stemmen
6
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (5)

column
Hollandse degelijkheid
Pierre Pieterse 24 april 2017 Inmiddels is het boek van jaar bekend (Het innovatiedoolhof), maar daarmee is mijn redactioneel commentaar voorafgaand aan deze definitieve keuze geen ‘oud nieuws’ omdat ik aandacht heb voor boeken en onderwerpen die het niet hebben gehaald. Alsof ik het voorvoelde, hoewel dat nu juist wel typisch een opmerking met de kennis van nu is.
nieuws
Genomineerden in een notendop
Pierre Pieterse 29 maart 2017 Speciaal voor onze trouwe bezoekers hebben we van de vijf genomineerde boeken voor de titel Managementboek van het Jaar 2017 (de shortlist dus) een executive summary gemaakt. In willekeurige volgorde de essentie van vijf belangrijke boeken.
nieuws
5 genomineerden voor het Managementboek van het Jaar 2017
Justin van Lopik 28 maart 2017 Vandaag mogen we ze bekend maken: de 5 boeken die genomineerd zijn als mogelijk Managementboek van het jaar 2017. De boeken zijn gekozen door onze jury. met daarin ing. Sonja de Bruin, Nico Jong, dr. ir. Martin Th. van Staveren, Daniëlle de Jonge en Rudy Kor. Op 18 april maakt juryvoorzitter dr. José W. Otte de winnaar bekend tijdens het Managementboekengala. De prijs wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt.
nieuws
Shortlist voor de PIM Marketing Literatuurprijs bekend
Justin van Lopik 28 oktober 2016 Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 bekend gemaakt. Vorig jaar won het boek Online Brand Identity van Joris Merks-Benjaminsen.
preview
Preview - Handboek betekenisvol ondernemen
Kees Klomp 5 augustus 2016 In zijn preview op Handboek betekenisvol ondernemen geeft auteur Klomp een inkijkje in de nieuwe en unieke kenmerken van betekenisvol ondernemen aan de hand van een concreet voorbeeld. The Plastic Bank.
Alle interviews en artikelen (5)

Over Kees Klomp

Marketing- en managementcoach Kees Klomp werkte als trendwatcher en strategy director bij de grootste reclamebureaus van ons land, en was oprichter van het eerste merkactivatie adviesbureau van Nederland. Sinds 2006 is Klomp eigenaar van Karmanomics, een bureau dat op Boeddhistische beginselen merken adviseert op het gebied van marketing en management.

Andere boeken door Kees Klomp

Over Stefan Wobben

Stefan Wobben studeerde personeel & arbeid en filosofie en is eigenaar van Concept7, een ontwerpbureau dat digitale producten en diensten maakt. Al zestien jaar helpt hij de top van nationale en internationale bedrijven met het realiseren van hun online ambities. Daarnaast startte hij in 2014 SRPRS.me, een start-up die mensen op verrassingsreis stuurt. Het bedrijf groeide in een jaar uit van drie tot dertig medewerkers en blijft doorgroeien. Eerder verscheen van Wobben 'Zo kan het ook. Websites ontwerp je voor mensen'.

Andere boeken door Stefan Wobben

Over Jesse Kleijer

Jesse Kleijer studeerde journalistiek en won in 2012 de Prijs voor de Nieuwsbladjournalistiek. Momenteel is zij copywriter bij srprs.me.

Andere boeken door Jesse Kleijer

Inhoudsopgave

Voorwoord – Floortje Dessing
Inleiding: Het glas is halfleeg én halfvol

Deel een: Wat verstaan we onder de betekeniseconomie
1. Welkom in de betekeniseconomie
-Schade & schande
-Communicatieve zelfsturing
2. De betekeniseconomie in ontwikkeling
3. Ondernemen in de betekeniseconomie
-Een nieuwe invulling van MVO
-Nieuwe consumenten
-Nieuwe initiatieven
4. Zeven betekenisvolle markten
-De markten veranderen
5. C Commerce: ondernemen met nieuwe principes

Deel twee: Aan de slag
6. Het C Commerce-proces
7. Mens
-Identiteit & zelfkennis
-Intentie & zelfregulering
8. Management: bedrijfsstructuur en strategie
-Initiëren: de start van je betekenisvolle bedrijf
-Imperatief: je betekenisvolle bedrijfsbeginselen
-Idee: je betekenisvolle businessconcept
-Implementatie: je betekenisvolle bedrijfsstrategie
-Infrastructuur: je betekenisvolle organisatie en productie
9. Merk
-Imago: een betekenisvol merk bouwen
10. Marketing
-De essentie van betekenisvolle marketing
-Interventie: betekenisvolle marketing van je merk
11. Maatschappij
-Impact: betekenisvolle verandering creëren
12. Succes in de betekeniseconomie

Epiloog: Het glas blijft halfleeg én halfvol
Bijlage: De C Commerce Canvas Cheat Sheet

Register

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek betekenisvol ondernemen