Lees verder
Fred Reichheld is a Fellow at Bain & Company. He is the bestselling author of The Loyalty Effect, published by Harvard Business Review Press, as well as numerous articles published in Harvard Business Review.
Meer over de auteursDe ultieme vraag 2.0
Hoe bedrijven klanten veranderen in ambassadeurs met net promoter
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2016 1e druk 9789047009474Samenvatting
'Zou u ons aan een vriend aanraden?' Door deze vraag aan al je klanten te stellen ontdek je 'tegenstanders' (die een slechte indruk hebben en gemakkelijk kunnen overstappen naar de concurrent) en 'promoters' (ambassadeurs, die zorgen voor gezonde winst en duurzame groei). Deze twee extremen, en de middenmoot, kun je in kaart brengen met de Net Promoter Score (NPS). Het proces waarmee je vervolgens van tegenstanders promoters maakt, heeft bedrijven in allerlei branches een nieuw leven gegeven. NPS is uitgegroeid tot een succesvolle methode die minstens zo krachtig is als Six Sigma.
In deze volledig herziene en uitgebreide editie tonen Fred Reichheld en zijn collega Rob Markey aan dat NPS voor buitengewone resultaten zorgt. Aan de basis ligt een feedbackproces als krachtig instrument om werknemers te motiveren en klanten voor je te winnen. Nieuw zijn de vele praktijkcases van bedrijven die hun customer experience met NPS wisten te verbeteren.
'Net Promotor is een uitstekende oplossing voor het bouwen van een klantgedreven cultuur. Van harte aanbevolen!' – Gerard Kleisterlee, voormalig CEAO Philips
'Verplichte kost voor al onze managers. Net Promotor helpt ons gefocust te blijven op onze missie: het leven van onze klanten en werknemers verrijken.' – Ron Johnson, Apple
Specificaties
Expertrecensies (5)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Fred Reichheld
Over Rob Markey
Inhoudsopgave
Inleiding: van score naar systeem
Deel 1: De grondbeginselen van het Net Promotor Systeem
1. Slechte winsten, goede winsten en de ultieme vraag
2. De maatstaf van succes
3. NPS als gangmaker van groei
4. Het verhaal van Enterprise Rent-A-Car: meten is weten
Deel 2: Resultaten boeken
6. Succesvolle resultaten met NPS
7. Een tweeledige noodzaak: de financiën en het moreel
8. Feedback van klanten opvolgen
9. De lange weg voorbereiden
10. De weg die voor je ligt
Bijlage: advies voor onderweg
Noten
Dankwoord
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan