Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Cadeauboeken
  • Computer en informatica
  • Economie
  • Filosofie
  • Flora en fauna
  • Geneeskunde
  • Geschiedenis
  • Gezondheid
  • Informatief / professioneel
  • Jeugd
  • Juridisch
  • Koken en eten
  • Kunst en cultuur
  • Literatuur en romans
  • Mens en maatschappij
  • Naslagwerken
  • Paramedisch
  • Psychologie
  • Reizen
  • Religie
  • Schoolboeken
  • Spiritualiteit
  • Sport, hobby, lifestyle
  • Thrillers en spanning
  • Wetenschap en techniek
  • Woordenboeken en taal
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Attenderingen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Lopende abonnementen
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Online magazine
  • Online Magazine
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Psychologie Drive
Drive
Drive
Daniel Pink

Daniel H. Pink is bestsellerauteur en geeft les over economische hervormingen en het veranderende arbeidsklimaat aan organisaties en universiteiten over de hele wereld.

Meer over Daniel Pink
Daniel Pink: ‘Creativiteit kun je niet kopen’ Jeroen Ansink 3 april 2011 Veel ondernemingen weten hun werknemers niet optimaal te motiveren, stelt de Amerikaanse auteur Daniel Pink in Drive. Mensen in de creatieve beroepen blijken niet gedreven te worden door externe prikkels, maar door intrinsieke motivatie. ‘Er is een kloof tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven doet.’ Lees het volledige artikel
Daniel Pink

Drive

De verrassende waarheid over wat ons motiveert

Paperback Nederlands 2016 9789047009672
16 beoordelingen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Gebonden | NL € 24,99 Paperback | NL € 20,00 E-book | NL € 12,99 Paperback | EN € 16,00
Vandaag voor 23:00 uur besteld, morgen in huis
20,-
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Vergeet alles wat u weet over hoe u mensen moet motiveren, het zit anders in elkaar dan je dacht. Het geheim van goed presteren, plezier en zin in uw leven en werk is de intrinsieke motivatie. Dat is uw diepe wens om uw eigen leven te bepalen, nieuwe dingen te leren en te creëren en bij te dragen aan zinvolle zaken.

Daniel Pink toont aan dat de geaccepteerde wijsheid over mensen motiveren niet strookt met hoe wij thuis en op het werk elke dag te werk gaan. De oude manier van belonen en straffen werkt voor de meeste taken niet meer. Kijk maar naar de bonuscultuur bij bedrijven: een slecht middel voor een goed doel. Het gevolg van verkeerde beloning is dat we slechte kwaliteit leveren en uiteindelijk minder betrokken raken bij wat we doen.

Specificaties

ISBN13:9789047009672
Trefwoorden:basisbibliotheek, managementvaardigheden, ondernemen, motivatie, werkplezier
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Uitgever:Business Contact
Druk:12
Verschijningsdatum:26-7-2016
Hoofdrubriek:Psychologie
ISSN:

Expertrecensies (2)

Drive
Marianne Eussen | 9 november 2010
Houdt u uw medewerkers graag een beloning voor om ze beter te laten presteren? Of bent u meer van het motto 'vertrouwen is goed, maar controle is beter'? In beide gevallen verandert dit boek 'Drive' uw kijk op motiveren van mensen voorgoed! Daniel Pink geeft praktische handvatten om intrinsieke motivatie in het bedrijfsleven, onderwijs of privésituatie te stimuleren en daarmee uw bedrijf beter te laten functioneren.
Lees verder
Drive
Michel Hoetmer | 12 april 2010
In zijn nieuwste boek Drive (vanaf de 17de in vertaling beschikbaar) roert Daniel H. Pink een interessant onderwerp aan. Een van de centrale vragen in het boek is de volgende: ‘Zetten beloningen aan tot betere prestaties?’ Nou... nee… niet bepaald.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
16 stemmen
8
6
2
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Daniel Pink: ‘Creativiteit kun je niet kopen’
Jeroen Ansink 3 april 2011 Veel ondernemingen weten hun werknemers niet optimaal te motiveren, stelt de Amerikaanse auteur Daniel Pink in Drive. Mensen in de creatieve beroepen blijken niet gedreven te worden door externe prikkels, maar door intrinsieke motivatie. ‘Er is een kloof tussen wat de wetenschap weet en wat het bedrijfsleven doet.’
Artikel lezen

Over Daniel Pink

Daniel H. Pink is bestsellerauteur en geeft les over economische hervormingen en het veranderende arbeidsklimaat aan organisaties en universiteiten over de hele wereld. Hij heeft in Tokyo de manga-industrie bestudeerd. Pink wordt beschouwd als een van de origineelste denkers over organisatie, management, leiderschap en 'psychologie op de werkvloer'.

Andere boeken door Daniel Pink

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Introductie

De raadselachtige puzzels van Harry Harlow en
Edward Deci
'In wetenschappelijke termen was het alsof je een stalen bal een helling af liet rollen om de snelheid ervan te meten, maar de bal plotseling de lucht in zag zweven. Het impliceerde dat we niet voldoende kennis hadden van het effect van de zwaartekracht op ons gedrag, dat er in de wetten die wij als waterdicht beschouwden allerlei mazen zaten.'

Deel 1: Een nieuw besturingssysteem

Hoofdstuk 1
De opkomst en ondergang van Motivatie 2.0
'Maar tijdens het eerste decennium van deze eeuw – zakelijk, technologisch en sociaal gezien een periode van werkelijk onthutsend slechte prestaties – hebben we ontdekt dat dit robuuste, oude besturingssysteem absoluut niet voldoet. Het crasht – en vaak op onvoorspelbare momenten. Het dwingt mensen om alternatieven te bedenken om de fouten erin te omzeilen. En het blijkt vooral onverenigbaar met veel aspecten van het hedendaagse zakendoen.'

Hoofdstuk 2a
Zeven redenen waarom wortels en stokken (vaak) niet werken…
'Met andere woorden, beloningen kunnen voor een vreemd soort alchemie in iemands gedrag zorgen: ze kunnen een interessante taak in een opgave veranderen. Ze kunnen spel in werk veranderen.'

Hoofdstuk 2b
… en de bijzondere omstandigheden waarin zij wel werken
'Het feit dat een besturingssysteem dat is gericht op belonen en straffen, zijn houdbaarheidsdatum heeft overschreden en dringend toe is aan een update, betekent niet dat we het systeem helemaal overboord moeten gooien.'

Hoofdstuk 3
Type I en type X
'Een beeld zegt vaak meer dan duizend woorden, maar soms is geen van die twee zo effectief als twee letters.'

Deel 2: De drie elementen

Hoofdstuk 4
Autonomie
'Misschien is het tijd om het hele woord 'management' op de taalkundige vuilnisbelt te gooien, samen met woorden als 'cassetterecorder' en 'diskette'. Dit tijdperk vraagt niet om beter management, het vraagt om de wedergeboorte van zelfsturing.'

Hoofdstuk 5
Meesterschap
'Toch is er in onze klaslokalen en onze kantoren sprake van veel te veel volgzaamheid en veel te weinig betrokkenheid. Met het eerste kom je misschien de dag door, maar met het laatste kom je je leven door.'

Hoofdstuk 6
Zingeving
'Het zit in onze aard om te zoeken naar zingeving. Maar die aard komt nu tot uiting op een schaal die demografisch gezien nog niet eerder is vertoond en, tot voor kort, nauwelijks voorstelbaar was. De consequenties zouden onze bedrijven kunnen verjongen en onze wereld kunnen transformeren.'

Deel 3: De type I-toolkit

Type I voor individuen:
Negen strategieën om je motivatie tot leven te wekken

Type I voor organisaties:
Negen manieren om je bedrijf, kantoor of groep beter te laten functioneren

De zen van het belonen:
Zo betaal je mensen op de type I-manier

Type I voor ouders en onderwijzers:
Negen ideeën om kinderen te helpen

De type I-leeslijst:
Vijftien essentiële boeken

Luister naar de goeroes:
Zes businessdenkers die weten hoe het moet

Het type I-fitheidsplan:
Vier tips om jezelf aan het sporten te krijgen en te houden

Drive: de samenvatting

Drive: de woordenlijst

De Drive-leidraad voor gesprekken
Twintig voorzetten voor gesprekken om je aan het denken en aan het praten te houden

Meer weten – over jezelf en dit onderwerp
Noten
Dankwoord

Aanbevolen live events...

donderdag 25-05-2023

Regels en de ruimte

Seminar

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Handboek jeugdbeleid en jeugdhulp
    Rene Clarijs
    Handboek jeugdbeleid en jeugdhulp
    € 39,95
  • Art of Electronics
    Paul Horowitz
    Art of Electronics
    € 38,95
  • Our Kids - The American Dream in Crisis
    Robert Putnam
    Our Kids - The American Dream in Crisis
    € 16,00
  • Culturele diversiteit in de gezondheidszorg
    Ivan Wolffers
    Culturele diversiteit in de gezondheidszorg
    € 45,95
  • Orthopedagogisch groepswerk
    Aniet Bruininks
    Orthopedagogisch groepswerk
    € 79,95
  • Praktijkboek passend onderwijs
    B.M. Bongaards
    Praktijkboek passend onderwijs
    € 78,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Economie
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Mens en maatschappij
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2023 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Drive

        Drive
        Daniel Pink
        /