Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Boeken
  • Managementboeken
  • Summaries
  • Alle boeken
Seminars + Trainingen
  • Live events
  • Online training
  • Alle programma's
Periodieken
  • Uw periodieken
  • Ons assortiment
Boekseries
  • Uw serieabonnementen
  • Ons assortiment
Online magazine
  • Actueel
  • Interviews
  • Opinie
  • Recensies
  • Alle artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen. Door de Brexit kan de levering van Engelse boeken vertraging oplopen.
E-Books Ondernemen Voorbij de startup mania
Voorbij de startup mania
Voorbij de startup mania
Jan-Willem van Beek Jan-Willem van Beek is innovatiestrateeg, oprichter van Greenberry en gastdocent aan de Universiteit Twente, Nyenrode en Beeckesteijn. Meer over de auteurs
Jan-Willem van Beek: ‘Je hebt geen hipsterbaard nodig om een startup te zijn’ Bas Hakker 15 december 2017 Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga begonnen zich een beetje te storen aan de overdreven aandacht voor startups. Omdat ze wél groot fan zijn van de startup mentaliteit schreven ze een eerlijk boek genaamd Voorbij de startup mania. Lees het volledige artikel
E-book
Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga

Voorbij de startup mania

Succesvol innoveren op eigen kracht

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 9789047010654
20 beoordelingen
Verkooppositie 907633 dagen in de top 100
Direct te downloaden
9,99
In winkelwagen
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Disruptie is bedreigend, maar welkom als je het zelf veroorzaakt. Startups hebben die naam en worden daarom door veel bestaande bedrijven opgehemeld en doodgeknuffeld. Maar hoe maakbaar is startupsucces eigenlijk? Nou, niet. Slechts 5 procent van de startups groeit uit tot een succesvol bedrijf en corporates houden vaak niet meer dan een kamer vol zitzakken over aan een liaison met een startup.

Hoog tijd dus dat corporates én startups de mania achter zich laten en weer innoveren op eigen kracht! Innovatie-experts Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga ontwikkelden een praktische alles-in-een innovatiemethode met 10 stappen. Op toegankelijke wijze loodsen de auteurs je soepel door de hele innovatiecyclus en de wirwar van innovatietheorieën. Van disruptie herkennen tot het samenstellen van je dreamteam; van design thinking tot het upscalen van je ideeën, intern en extern. Met best practices van onder meer Rabobank, Snappcar, kro-ncrv, Bunq en Minibrew.

Specificaties

ISBN13:9789047010654
Trefwoorden:innovatie, ondernemen, ondernemerschap, innovatief organiseren, innovatiekracht, start-ups, disruptie
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:192
Uitgever:Business Contact
Druk:1
Verschijningsdatum:12-10-2017
Hoofdrubriek:Ondernemen

Expertrecensies (1)

Voorbij de startup mania - 'Een prettige ondersteuning'
Jeanine Dijkhuis | 31 januari 2018
In coachende schrijfstijl hebben innovatie-experts Huizenga en Van Beek een boek geschreven over de innovatiecyclus. Dit boek lijkt vooral spiegelend bedoeld en is gestoeld op eigen ervaringen van de auteurs. Aangevuld met interviews van andere jonge ondernemers.Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
20 stemmen
17
3
0
0
0
Schrijf een recensie

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

interview
Jan-Willem van Beek: ‘Je hebt geen hipsterbaard nodig om een startup te zijn’
Bas Hakker 15 december 2017 Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga begonnen zich een beetje te storen aan de overdreven aandacht voor startups. Omdat ze wél groot fan zijn van de startup mentaliteit (en iets minder van de lifestyle) schreven ze een eerlijk boek genaamd Voorbij de startup mania over hoe je als startup succesvol kunt zijn.
Artikel lezen
preview
Voorbij de startup mania - Succesvol innoveren op eigen kracht
Jan-Willem van Beek 30 november 2017 Iets nieuws starten, is niet moeilijk, er een succes van maken wel, aldus Jan-Willem van Beek en Rutger Huizenga. Startups worden opgehemeld, maar slechts 5% groeit daadwerkelijk uit tot een succesvol bedrijf. Hoog tijd dat corporates én startups de mania achter zich laten en weer durven te innoveren op eigen kracht.
Artikel lezen
Alle interviews en artikelen (2)

Over Jan-Willem van Beek

Jan-Willem van Beek is innovatiestrateeg, oprichter van Greenberry en gastdocent aan de Universiteit Twente, Nyenrode en Beeckesteijn. Hij werkt voor corporates en startups, waaronder Zilveren Kruis, Heineken, Centraal Beheer en Nestlé en werd veelvuldig nationaal en internationaal bekroond (Red Dot Award, Webby Award, Spin Award, Esprix Awards).

Andere boeken door Jan-Willem van Beek

Bekijk alle boeken

Over Rutger Huizenga

Rutger Huizenga is journalist, ondernemer en copywriter. Hij werkte als hoofdredacteur (onder meer bij dagblad Metro en Sanoma) en columnist, startte diverse bedrijven en werd als reclamemaker bij Etcetera meermalen bekroond (San Accent, Esprix Awards en Golden International ECHO Award).

Andere boeken door Rutger Huizenga

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

INLEIDING 7
Waar het allemaal begon en de spiegel waar jij in moet kijken

VOORBEREIDING: HET PAD VRIJMAKEN 15
STAP 1: HERKEN JE EIGEN DISRUPTIEGEVOELIGHEID 17
Het is eten of gegeten worden, maar ben jij de gast of het menu?

STAP 2: BEPAAL EERST JE INNOVATIEAMBITIE VOORDAT JE JE IDEEËN VERDER ONTWIKKELT 33
Niet iedereen kan de nieuwe Tesla worden – en dat is ook helemaal niet erg

STAP 3: JE STARTTEAM SAMENSTELLEN 43
Wil de echte innovator opstaan?

AAN DE SLAG: VAN PROBLEEM NAAR GEVALIDEERD PROTOTYPE 57
STAP 4: ONTDEK DE PROBLEMEN VAN JE DOELGROEP 59
Een ode aan Snapchat en het Grote Probleem dat jij moet oplossen

STAP 5: MAAK HET CONCREET: VAN INZICHT NAAR PROTOTYPE 73
Geef je innovatie een vliegende start met een innovatiesprint

STAP 6: SHORTCUT NAAR DE USER 85
Een ode aan houtje-touwtje, en: hoe desirable ben je?

GET OUT OF THE BUILDING: MAAK JE INNOVATIE GROOT EN BELANGRIJK 101
STAP 7: VIND EN WIN JE EERSTE EN BELANGRIJKSTE KLANT 103
Hark je eerste klant naar binnen en koester hem als je beste vriend

STAP 8: SELL 117
Zeg nou eerlijk: zou jij in jezelf investeren met de laatste 1000 euro die je had?

STAP 9: VIND JE PRODUCT-MARKTFIT – MET OF ZONDER PIVOT 133
En nu in een streep door naar je product-marktfit

STAP 10: STOOM JEZELF KLAAR OM OP TE SCHALEN 145
Hoe nu verder… en de zes lessen die je moet leren, al dan niet the hard way

EPILOOG 161
APPENDIX: HET ABC VAN INNOVATIE 164
DANKWOORD 171
OEFENINGEN EN CHECKLISTS 172
NOTEN 189
OVER DE AUTEURS 192

Mensen die dit e-book kochten, kochten ook...

  • Radical Focus
    Christina Wodtke
    Radical Focus
    € 21,21
  • Shoe dog
    Phil Knight
    Shoe dog
    € 10,00
  • No rules rules - Waarom Netflix zo succesvol is
    Reed Hastings
    No rules rules - Waarom Netflix zo succesvol is
    € 21,99
  • Bouw een succesvolle online marktplaats
    Wout Withagen
    Bouw een succesvolle online marktplaats
    € 32,90
  • Businessplan op 1 A4 - Word succesvoller met OGSM
    Marc van Eck
    Businessplan op 1 A4 - Word succesvoller met OGSM
    € 14,99
  • Bloei
    Elske Doets
    Bloei
    € 19,99

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

  • Advisering
  • Algemeen management
  • Coaching en trainen
  • Communicatie en media
  • Financieel management
  • Inkoop en logistiek
  • Internet en social media
  • IT-management / ICT
  • Juridisch
  • Leiderschap
  • Marketing
  • Non-profit
  • Ondernemen
  • Organisatiekunde
  • Personal finance
  • Personeelsmanagement
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Projectmanagement
  • Psychologie
  • Reclame en verkoop
  • Strategisch management
  • Verandermanagement
  • Werk en loopbaan
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
Meer dan alleen managementboeken
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Service & Contact
© 2021 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Voorbij de startup mania

        Voorbij de startup mania
        Jan-Willem van Beek , Rutger Huizenga
        /