Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Op koers op karakter

Acht organisatie-kwaliteiten voor een blijvende flow

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2021 9789047014850
Direct te downloaden

Samenvatting

Organisaties zijn voortdurend bezig met hoe het beter kan. Maar zelfs wanneer ze heel doelbewust kiezen wat ze aan gaan pakken, valt het effect van alle verbeterinspanningen in de praktijk regelmatig tegen. Ondernemend adviseur Sylvia Vrugt kwam tot de ontdekking dat dit komt doordat veel organisaties het grotere geheel van hun bedrijf uit het oog verliezen. Ze stippelen een koers uit die onvoldoende past bij het dna van de organisatie, waardoor de nieuwe plannen niet van de grond komen.

Vrugt geeft je handvatten om de koers en het karakter van je organisatie tot één consistent geheel te smeden. Ze toont aan de hand van vele voorbeelden uit de praktijk aan wat een enorme boost het geeft als dit lukt. Met behulp van haar model van acht samenhangende kwaliteiten komen organisaties in een blijvende, positieve flow en worden ze sterk, wendbaar en betekenisvol voor alle betrokkenen. Succes en plezier gaan dan hand in hand.

Specificaties

ISBN13:9789047014850
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:224
Druk:1
Verschijningsdatum:25-5-2021
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

5.0 van de 5
4 stemmen
4
0
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

preview
Op koers op karakter - Acht organisatie-kwaliteiten voor een blijvende flow
Sylvia Vrugt 6 juli 2021 Wil je dat nieuwe plannen echt van de grond komen? Zorg dan dat de koers en het karakter van je organisatie elkaar optimaal versterken. Sylvia Vrugt laat in haar boek Op koers op karakter zien hoe je dat doet.

Over Sylvia Vrugt

Sylvia Vrugt is van oorsprong marketeer in de klassieke betekenis; hoe kun je de klant het beste helpen zodat voor beide partijen een win-winsituatie ontstaat. Ze is eigenaar en medeoprichter van adviesbureau Seizoen Vijf.

Andere boeken door Sylvia Vrugt

Inhoudsopgave

INLEIDING 9
INTRODUCTIE: KOERS-EN-KARAKTERDYNAMIEK 13

1 KLANTPERSPECTIEF 21
1.1 Inzicht in de behoefte 24
1.2 Structurele klantinformatie 32
1.3 Met de markt mee ontwikkelen 34
1.4 Realiteitszin bewaken 41
Interview Janneke Staarink 44

2 KERNOVERTUIGING 48
2.1 Maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen 50
2.2 Visie op de doelgroep 53
2.3 Missie van betekenis 56
2.4 Strategie op hoofdlijnen 61

3 POSITIONERING 69
3.1 Onderscheidend van anderen 71
3.2 Geloofwaardig in je belofte 79
3.3 Herkenbaar profiel van je organisatie 86
3.4 Zichtbaar bij de doelgroep 90
Interview Niels Lievaart 94

4 VERDIENSTRUCTUUR 96
4.1 Commercieel creatief 99
4.2 Langetermijnintentie 111
4.3 Waarde van je merk 113
4.4 Gezond financieel beheer 115
INTERMEZZO: VAN KOERS NAAR KARAKTER 119
Interview Ramón Delima 121

5 MEESTERSCHAP 126
5.1 Passie voor het werk 129
5.2 Talent benutten 134
5.3 Inleven in de ander 145
5.4 Leergierig om beter te worden 146
Interview Katinka van Ekeren 149

6 TEAMSPIRIT 153
6.1 Helderheid over wat verwacht wordt 155
6.2 Openheid door vertrouwen 159
6.3 Iedereen is gelijkwaardig 165
6.4 Positieve teamdynamiek 169

7 ONDERNEMERSCHAP 174
7.1 Verbeteringsgerichte mentaliteit 177
7.2 Lef om nieuwe dingen te proberen... of oude te herhalen 183
7.3 Verantwoordelijkheid nemen en geven 186
7.4 Aanpassingsvermogen versterken 190
Op koers op karakter 6 | Elgraphic - Vlaardingen 17-05-21 09:49
Interview Jörg Kramer 194

8 ORGANISATIEDISCIPLINE 198
8.1 Daadkracht: van denken naar doen 200
8.2 Consistent & consequent: je aan de afspraken houden 204
8.3 Volharding: ook bij tegenslag doorzetten 211
8.4 Duidelijkheid: weten waar je aan toe bent 215

TOT SLOT 219
DANK 223
NOTEN 225

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Op koers op karakter