Lees verder
Pieter De Smet put uit meer dan 30 jaar ervaring in communicatie en verkoop. Hij verdiende zijn strepen in tal van organisaties en bedrijfssectoren, als consultant, trainer en woordvoerder.
Meer over Pieter De SmetVerkopen is een werkwoord
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789048600649Samenvatting
Met Minder inspanningen Meer salesrendement realiseren. Een mooie doelstelling. Maar hoe zet je die drie M'en om in de praktijk? Pieter de Smet verwoordt zijn bevindingen en tips in dit boek. Hij wil hierbij zeker niet beleren, maar vooral inspireren.
De aanpak van dit boek is no-nonsense, de schrijfstijl direct. Pieter de Smet put uit een jarenlange praktijkervaring. Zijn boek is doorspekt met voorbeelden uit de dagdagelijkse salespraktijk. Theoretische modellen en begrippen belicht hij vanuit een functionele invalshoek. Hij verliest hierbij nooit de directe link met de werkvloer.
De rode draad in het boek is het vinden, analyseren, beheersen en beheren van de expliciete en impliciete behoeften van de (potentiële) klant. Pieter de Smet schuwt daarbij geen controversiële begrippen als 'commerciele prostitutie' en 'sado-masochistische communicatie'. Dit boek wordt jouw salesbijbel en inspiratie voor toekomstige cont(r)acten.
Deze no-nonsense salesbijbel boordevol praktijktips is een must voor al wie actief is in sales en marketing en wie anderen moet overtuigen en overhalen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Pieter De Smet
Inhoudsopgave
De verkoper is vaak een commerciële sado-masochist
1 Zeker te weten alvorens te ageren
2 Klantgericht voorbereiden van het salescontact
3 Klantgericht contact nemen met de (potentiële) klant
4 Klantgericht argumenteren en demonstreren
5 Wat een geluk dat de (potentiële) klant aandraaft met bezwaren
6 Klantgericht afsluiten van het cont(r)act
7 Summiere checklist voor een optimaal (potentieel) klantencontact
8 Je kunt niet niet communiceren
9 Het salescontact samengevat in spreuken
Algemeen besluit
Lexicon salesbegrippen
Bibliografie
Nawoorden
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan