Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Strategische verkoop

Paperback Nederlands 2010
Verkooppositie 5877
Op voorraad | Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Verkoop is voor elke organisatie (zowel profit als non-profit) van essentieel belang. Sinds 1950 was, onder invloed van B-to-C (business to consumer), marketing het belangrijkste denkkader om commerciële activiteiten te organiseren. Maar de klassieke marketing blijkt niet (meer) te werken voor B-to-B (business tot business) markten.

Het voorbije decennium is er heel wat nieuw wetenschappelijk onderzoek geweest, wat geleid heeft tot het 4S-model. Dit vormt momenteel het meest succesvolle theoretische kader voor B-tot-B. Naast het inzichtelijk maken van dit model wordt door Kurt de Blick in dit boek eveneens heel wat aandacht geschonken aan het opstellen van een geïntegreerde accountplanning volgens de inzichten van het 4S-model.

Tal van praktijkvoorbeelden, handige tips en case studies illustreren verder de laatste wetenschappelijke inzichten in verkoop en geven ook aan hoe deze vernieuwing in de dagdagelijkse praktijk kan worden gebruikt.

Specificaties

ISBN13:9789048607259
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:86
Druk:1

Lezersrecensies

4.0 van de 5
3 stemmen
1
1
1
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Kurt De Blick

Kurt De Blick is managing partner bij Scienceforsales, een gespecialiseerd adviesbureau voor de commerciële optimalisering van vrije beroepen. Hij is een gepassioneerd en veelgevraagd spreker over dit onderwerp. Daarnaast is Kurt lector aan verschillende hogescholen en is hij universitair onderzoeker naar Key Account Management.

Andere boeken door Kurt De Blick

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding
2. Waarom plannen we?
3. B-to-B-klant-leveranciers model
4. Accountplanning
5. Prestatiemaatstaven
6. Planningsproces
7. Internationale accountplanning
8. Conclusie
9. Accountplanning: een praktische uitwerking
10. Salesmanager: Tip
11. Kernbegrippen
12. Bibliografie

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Strategische verkoop