Beslissen doe je zo
Paperback NL 2008 90e druk 9789049101084Samenvatting
We leven in een maatschappij waarin we de ene na de andere keuze moeten maken. Cappucino, espresso of toch een koffie verkeerd? Werk, kinderen of een combinatie? Een huis huren of kopen? Latten, samenwonen of trouwen?
Mensen hebben nu, meer dan ooit, de kans om de loop van hun leven te beïnvloeden. Goed beslissen is daardoor veel belangrijker dan het vijftig jaar geleden was. Bij het nemen van een beslissing speelt zich heel wat af in onze gevoelens en gedachten. Dat is een combinatie van enkele rationele , bewuste overwegingen en heel veel onbewuste, subjectieve processen.
'Beslissen doe je zo' schetst de voornaamste elementen van de psychologische besliskunde. De theorie wordt zichtbaar gemaakt aan de hand van persoonlijke beslissingen die ieder mens neemt. De auteur geeft concrete tips om hoofdbrekens en keuzestress te vermijden en eindigt met drie simpele beslisstrategieën.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan