Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Kosten en resultaat

Paperback Nederlands 1999 9789052612652
Evergreen554 dagen in de Top 100
Niet leverbaar.

Samenvatting

Hoewel veel aandacht uitgaat naar het aanleggen van financiële indicatoren van succes van ondernemingen, slagen maar weinig ondernemingen erin de activiteiten te identificeren die de werkelijk belangrijke kosten veroorzaken. In 'Kosten en resultaat' laten Kaplan en Cooper zien op welke wijze activity based costing systemen kunnen worden ingevoerd in organisaties. Op basis van deze financiële systemen kunnen managers meer inzicht krijgen in de bedrijfsvoering en derhalve betere besluiten nemen. Op basis van voorbeelden van ondernemingen als Siemens, Hewlett-Packard, AT&T en Procter & Gamble, laten ze zien dat deze systemen zowel betere informatie over het verleden, als van het heden bieden. Met behulp van de innovatieve systemen kunnen de volgende resultaten bereikt worden:
- vaststellen waar verbeteringen in kwaliteit, efficiency en productiviteit de hoogste opbrengsten oplevert;
- werknemers ondersteunen in het verbeteren van hun functioneren;
- effectiever onderhandelen met klanten over prijzen, kwaliteit, leveringswijzen en service;
- niet alleen de leveranciers uitzoeken met de laagste prijzen, maar die leveranciers opsporen die tot de laagste kosten leiden voor de onderneming.

Specificaties

ISBN13:9789052612652
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:300
Druk:1
Verschijningsdatum:23-12-1999

Expertrecensies (1)

Victor Blom | 16 oktober 2000
In een omgeving die steeds dynamischer wordt hebben managers van zowel productie- als dienstverlenende ondernemingen behoefte aan nauwgezette, relevante informatie over de werkelijke kosten. Voor productieondernemingen geldt dat managers met deze informatie onder andere productontwikkelaars kunnen helpen bij het ontwerpproces (zodat de nieuwe producten ook efficiënt geproduceerd kunnen worden), en kunnen signaleren wanneer kwaliteits-, efficiency-, of snelheidsverbeteringen noodzakelijk zijn in het productieproces.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
6 stemmen
0
6
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

interview
Galerij der Groten: Robert S. Kaplan
Jeroen Ansink 25 augustus 2011 Een engineer tussen de academici. Harvard-professor Robert S. Kaplan probeert met zijn Balanced Scorecard-oeuvre al twintig jaar de kloof tussen theorie en praktijk te dichten. ‘De meeste wetenschappers publiceren alleen maar voor zichzelf en hun collega's.’ Een interview gevolgd door een beredeneerd oeuvre-overzicht!

Over Robert S. Kaplan

Robert S. Kaplan bekleedt de Arthur Lowes Dickinson-leerstoel voor Accounting aan de Harvard Business School.

Andere boeken door Robert S. Kaplan

Inhoudsopgave

Voorwoord

1. Inleiding: Kostencalculatie- en prestatiebeheersystemen
2. Vierfasenmodel voor het ontwerpen van kostencalculatieen prestatiemetingsystemen
3. Fase 2: standaard-kostencalculatie- en flexibele-budgettering-systemen
4. Fase 3-systemen voor leren en verbeteren: standaard kostencalculatiesystemen actualiseren en aanvullen
5. Fase 3-systemen voor leren en verbeteren: kaizen costing en pseudo profit centers
6. ABC: inleiding
7. De kosten van de capaciteit van productiemiddelen meten
8. ABM: operationele toepassingen
9. Strategisch ABM: productassortiment en prijszetting
10. Strategisch ABM: klanten
11. Strategisch ABM: relaties met leveranciers en productontwikkeling
12. ABC in de dienstensector
13. ABC-systemen uitbreiden
14. Fase 4: de integratie van ABC en EWS
15. Fase 4: ABC gebruiken voor budgettering en interne verrekenprijzen

Noten
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Kosten en resultaat