Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Wij wijzen u graag op het volgende
Door drukte rondom de feestdagen zijn de levertijden van PostNL aangepast en kan uw pakket vertraging oplopen

CRM in de praktijk

Het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2010 9789052618180
Verkooppositie 1995138 dagen in de top 100
Direct te downloaden

Samenvatting

Klantgericht ondernemen staat meer dan ooit in de belangstelling. Klanten worden mondiger en veeleisender en willen 24 uur per dag als koning bediend worden. Tegelijk maken product, kwaliteit en prijs steeds minder vaak het onderscheid in het gevecht om de klant. Bedrijven die de concurrentie willen overleven, stellen daarom de klant centraal. De invoering van Customer Relationship Management (CRM) is dan dé oplossing.

'CRM in de praktijk' laat zien hoe u CRM met succes invoert als bedrijfsstrategie. Met veel cases, checklists en do's-and-don'ts is dit boek helemaal toegespitst op de praktijk. Bovendien is het zeer actueel en wordt er veel aandacht geschonken aan de lessen van de afgelopen jaren. CRM in de praktijk vormt zo de verbindende schakel tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen.

Deze herziene editie bevat talrijke nieuwe trends en ontwikkelingen zoals:
- Van relatiemanagement naar communitymanagement;
- Sociale netwerken, sociale media, cocreatie en user generated content;
- Van producten naar diensten naar belevingen;
- Mobiel internet en mobiele ICT;
- Nieuwe onderzoeksresultaten, inzichten en praktijkervaringen.

'CRM in de praktijk' is een boek uit én over de praktijk. Onmisbaar voor iedereen die zijn klanten serieus neemt en de klantgerichtheid van zijn organisatie wil versterken.

Specificaties

ISBN13:9789052618180
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:272
Druk:1
Verschijningsdatum:7-12-2010

Expertrecensies (1)

Rob Beltman | 26 juni 2012
Dit boek stelt zichzelf tot doel een leidraad te geven voor 'het succesvol invoeren van een klantgerichte bedrijfsstrategie', getuige de ondertitel. De auteur wil vanuit de praktijk over de praktijk schrijven, hetgeen bij menig managementboek als excuus wordt gebruikt om de theorie links te laten liggen.Lees verder

Lezersrecensies

4.2 van de 5
19 stemmen
4
2
0
1
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

geboekstaafd
De top 3 van Sjors van Leeuwen
Nienke van Oeveren 20 december 2012 Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is zelfstandig adviseur op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing. Hij is auteur van succesvolle boeken als CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Zorgmarketing in de praktijk en Hoe agile is jouw strategie?

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Inhoudsopgave

Leeswijzer

1. Uw klant als concurrentiewapen!
1.1 Wat is Customer Relationship Management?
1.2 CRM als concurrentiestrategie
1.3 Waar komt de aandacht voor CRM vandaan?
1.4 CRM: oude wijn in nieuwe zakken?
1.5 Is CRM de oplossing voor uw organisatie?
1.6 De impact van CRM op uw organisatie

2. De bouwstenen van CRM
2.1 CRM als continu proces
2.2 Wensen, behoeften, verwachtingen én gedrag van klanten
2.3 Sturen op klantwaarde en klantaandeel
2.4 Klanttevredenheid, retentie, loyaliteit en klantenbinding
2.5 Van doelgroep naar klantgroep naar one-to-one
2.6 Producten en diensten op maat
2.7 Van relaties naar community's, van diensten naar belevingen
2.8 Nieuwe media, social media en crossmedia

3. Wat levert CRM op?
3.1 Waarde optimalisatie model
3.2 Baten, kosten en beïnvloedingsfactoren
3.3 De business case

4. Het opstellen van een CRM-strategie
4.1 Begin bij het begin: waar hebben we het over?
4.2 Controleer visie, missie en doelstellingen
4.3 Vraag het uw klant
4.4 Stel klantgroepen samen
4.5 Bepaal de mate van massamaatwerk en individualisatie
4.6 Wat is uw contactstrategie?
4.7 Hoe ziet uw relatiestrategie eruit?
4.8 Welke klantinformatie hebt u nodig?
4.9 Verbeter uw belangrijkste klantprocessen
4.10 Hoe ziet een klantgerichte organisatie eruit?
4.11 Human Resource Management
4.12 De ICT-architectuur
4.13 Het vaststellen van uw prestatie-indicatoren

5. Het implementeren van een CRM-strategie
5.1 Welke veranderstrategie kiest u?
5.2 Planning en fasering via plateauplanning
5.3 Doelgericht sturen via programmamanagement
5.4 Realiseren van een toekomstvaste ICT-architectuur
5.5 De belangrijkste succes- en faalfactoren op een rij

Literatuurlijst
Begrippenlijst
Index

Alle 100 bestsellers

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        CRM in de praktijk