Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Overtuigen op het werk

Ruimte nemen, geven, delen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2011 9789052618425
Verkooppositie 6008
Direct te downloaden

Samenvatting

Wat u zegt is belangrijk, maar nog belangrijker is hoe u iets zegt.

Mensen in organisaties verzuchten nogal eens: 'Waarom praten we toch zoveel? Kunnen we daar niet eens mee stoppen en ons richten op het doen?' Maar dat doen blijkt zonder goede gesprekken vaak lastiger dan we in eerste instantie willen geloven.

'Overtuigen op het werk' laat zien hoe u de psychologie van het overtuigen kunt gebruiken om uw dagelijkse (werk)gesprekken overtuigender en effectiever te voeren. Het helpt u om uw eigen gedrag te analyseren, in kaart te brengen waar uw voorkeuren en automatismen liggen en om te ontdekken waar de speelruimte ligt om uw invloed te vergroten.

Daarbij vormen de drie dimensies van invloed de kern van een krachtig invloedmodel:
- U moet de durf hebben om ruimte te nemen;
- het geduld om ruimte te geven;
- en het zelfvertrouwen om ruimte te delen.

Dit model leert u om uw eigen gedrag flexibeler en effectiever te maken, en een stijl van overtuigen te ontwikkelen die echt bij u past. Door de tips, experimenten en reflecties in dit boek kunt u er direct zelf mee aan de slag gaan en uw overtuigingskracht op het werk vergroten.

Specificaties

ISBN13:9789052618425
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:139
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Erik Boers

Drs. Erik Boers is werkzaam bij Het Nieuwe Trivium, een scholingsinstituut dat klassieke filosofische disciplines toepast in de hedendaagse praktijk van management en organisatie. Hij richtte Het Nieuwe Trivium op samen met Jos Kessels. Boers zette tijdens zijn studie Wijsbegeerte aan de Vrije Universiteit te Amsterdam samen met enkele docenten de studierichting Filosofie in Bedrijf op, inmiddels een Masters-opleiding.Tussen 1989 en 1993 was hij verbonden aan de groep Management Training van de Nederlandse Philips Bedrijven. Van december 1993 tot november 1997 was hij werkzaam als management trainer/adviseur bij Bureau Zuidema Eindhoven. In 1999 richtte hij met enkele collega's Learning Consortium op, een netwerk van ervaren, zelfstandige adviseurs/trainers in Engeland, Nederland, België en Frankrijk.

Andere boeken door Erik Boers

Over Nico Swaan

Nico Swaan geeft al jarenlang begeleiding aan lastige gesprekken binnen organisaties en leidt mensen daarin op. Hij is verbonden aan het internationale adviseursnetwerk Learning Consortium.

Andere boeken door Nico Swaan

Inhoudsopgave

Voorwoord: Roger Harrison
Voorwoord: Erik Boers en Nico Swaan

Inleiding

1. Waarom toch al die gesprekken
2. Drie dimensies van invloed
3. Vertrouwen is geen ding
4. Vier niveaus in communicatie
5. Communiceren zonder woorden

Terugblik
Bijlage 1: Vragenlijst en scoreblad invloedgedrag
Bijlage 2: Mogelijke gevoelens, behoeften en verlangens
Bijlage 3: Voorbereiden op een lastig gesprek

Over de auteurs
Index

Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Overtuigen op het werk