Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
U heeft gezocht op 9789052619316. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
,

Opdrachtgever tevreden

Van inhoudelijk expert naar adviserende partner

Gebonden Nederlands 2015 9789462201330
Op werkdagen voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis

Samenvatting

Hoe houdt u klanten tevreden? Hoe zorgt u dat ze u trouw blijven? Dat ze niet in de verleiding komen om te kijken of een andere organisatie hetzelfde werk goedkoper en (in hun ogen tenminste) net zo goed kan doen?

Werken voor een opdrachtgever is geen kwestie van U vraagt wij draaien. Op gelijk niveau staan, en uw externe of interne klant aan het denken zetten levert veel meer op.

'Opdrachtgever tevreden' biedt praktische handvatten voor inhoudelijk deskundige professionals om met meer resultaat, plezier en vertrouwen samen te werken met hun opdrachtgevers.

Het boek geeft antwoord op vragen als:
- Hoe gaat u om met de minder goede ideeën van je opdrachtgever?
- Hoe zorgt u ervoor dat uw opdrachtgever zijn eigen verantwoordelijkheid neemt?
- Wat doet u als anderen uw advies niet willen horen?
- Wat doet u als het minder goed gaat met de samenwerking?
- Hoe zorgt u dat de relatie doorloopt als de opdracht is afgerond?

Kortom: hoe komt u van inhoudelijk expert naar adviserend partner?

Kijk ook op opdrachtgevertevreden

Specificaties

ISBN13:9789462201330
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:160
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:25-5-2017
Hoofdrubriek:Advisering
ISSN:

Expertrecensies (3)

Opdrachtgever tevreden
Wardy Poelstra | 19 mei 2015
Nieuwe klanten vinden is voor veel professionals een hele klus. Maar ook het tevreden houden van bestaande klanten is niet voor iedereen gesneden koek. Opdrachtgever tevreden biedt daarbij de helpende hand.
Lees verder
In Focus: 'Leidingnemen'
Nienke van Oeveren | 19 september 2013
Werken voor een opdrachtgever of manager is geen kwestie van ‘u vraagt, wij draaien’. De opdrachtgever aan het denken zetten en zo beter samenwerken, levert de organisatie en alle betrokkenen veel meer op. In Leidingnemen bieden Jan Willem van den Brink en Maarten van Os handvatten voor inhoudelijk deskundige professionals om met meer resultaat, plezier en vertrouwen samen te werken met hun opdrachtgevers en managers. Wat vinden de klanten van Managementboek van dit boek?
Lees verder
Leidingnemen
Dick Bos | 30 oktober 2012
'Aansturen of aangestuurd worden, leidinggeven of leidingnemen!' zomaar een paar begrippen die in 'Leidingnemen' van Jan Willem van den Brink en Maarten van Os terloops aandacht krijgen. In dit boek wordt uit de doeken gedaan dat het niet louter gaat om het uitvoeren van een programma- of projectopdracht, maar dat het vooral gaat om in samenspraak met de opdrachtgever de beste resultaten voor beide partijen te bereiken. Een zeer prettig geschreven boek en waardevol voor hen die betrokken zijn bij projecten en programma's.
Lees verder

Lezersrecensies

4.8 van de 5
8 stemmen
6
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
Expeditie #MB2016: Jeukwoorden
Pierre Spaninks 27 oktober 2015 De speurtocht naar het nieuwe Managementboek van het Jaar is in volle gang. Jurylid Pierre Spaninks houdt een blog bij over zijn ervaringen. Vorige keer: Trends in het boekenaanbod (1). Deze week: Jeukwoorden!

Over Jan Willem van den Brink

Jan Willem van den Brink en Maarten van Os vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten. De afgelopen jaren mochten ze samen met hun collega’s van Dreamfactory duizenden inhoudelijk sterke professionals en hun leiders helpen bij het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers.

Andere boeken door Jan Willem van den Brink

Over Maarten van Os

Maarten van Os en Jan Willem van den Brink vinden het mooi als het managers lukt om het beste in hun mensen naar boven te halen. Zodat hun professionals groeien in het ondernemende deel van hun werk. Want dat zorgt voor nog betere relaties met opdrachtgevers en collega’s, en de beste en leukste opdrachten. De afgelopen jaren mochten ze samen met hun collega’s van Dreamfactory duizenden inhoudelijk sterke professionals en hun leiders helpen bij het vinden en tevreden houden van opdrachtgevers.

Andere boeken door Maarten van Os

Inhoudsopgave

Hartelijk welkom bij dit boek

1. Inleiding
1.1 Hoezo en voor wie
1.2 De bouwstenen van leidingnemen
1.3 Beter leren leidingnemen uit een boek?

2. Het fundament van leidingnemen
2.1 Leidingnemen op meer niveaus
2.2 Wat is je rol? Drie adviesrollen
2.3 U vraagt, wij draaien? (Ja papa, nee papa)
2.4 De spagaat tussen je opdrachtgever en je baas
2.5 Leiderschap en lidmaatschap
2.6 Vertrouwen als basis voor leidingnemen
2.7 Vertrouwen overdragen
2.8 Benoemen Wat Is
2.9 Hoe ver reikt je invloed?

3. De start
3.1 Voorbereiding van de intake
3.2 Een goede intake is het halve werk
3.3 Afspraken maken over de samenwerking
3.4 Ken je je pappenheimers? Netwerk opbouwen
3.5 Verwachtingen managen met de creatiespiraal

4. Werk in uitvoering
4.1 Doelen stellen
4.2 Doelen halen met de doelenwaterval
4.3 Te veel te doen, te weinig
4.4 Vergaderen en overleggen
4.5 Hoe krijg je de ander in beweging?
4.6 Omgaan met weerstand en politiek

5. De afronding
5.1 Evaluatie
5.2 Aanbevelingen vragen
5.3 De relatie voortzetten als het traject voorbij is

6. Gereedschapskist
6.1 Luisteren
6.2 Doorvragen met chunken
6.3 K.O.E. – de kracht van stilte
6.4 Prikkeldraadtaal
6.5 Woorden die werken
6.6 Trekken of duwen?

Meer weten over opdrachtgevers tevreden houden
Over dit boek en de auteurs

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Opdrachtgever tevreden