Lees verder
Jaco van der Schoor is organisatiepsycholoog en expert op het gebied van teamontwikkeling. Hij adviseert en begeleidt managementteams van grote organisaties op het gebied van samenwerking.
Meer over de auteursHoera, een conflict!
Waarom teams conflicten nodig hebben
Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789052619880Samenvatting
Waar wordt samengewerkt, ontstaan conflicten. En dat is goed, want conflicten kunnen cruciaal zijn in de ontwikkeling van een team. Echt samenwerken lukt namelijk alleen wanneer teams hun conflicten op de juiste manier weten te hanteren. Dan pas kan een groep mensen zich ontwikkelen tot een (h)echt team en beduidend betere resultaten boeken.
Dit stelt wel de nodige eisen aan u als leidinggevende. De wijze waarop u omgaat met de conflicten in uw team, bepaalt of uw team het maximale kan bereiken.
'Hoera, een conflict!' laat u op een andere manier naar de conflicten in uw team kijken. Het leert u conflicten zo te sturen dat ze uw team juist verder helpen in plaats van frustreren. U krijgt antwoord op vragen als:
- Welke ontwikkelingen maken teams door?
- Welke rol spelen conflicten daarin en hoe herkent u ze?
- Hoe plukt u de vruchten van teamconflicten?
- Hoe escaleert een conflict en wat kunt u eraan doen?
- Hoe voorkomt u dat conflicten escaleren?
- Wanneer schakelt u derden in bij conflicten en waar moet u dan op letten?
Dit boek is geschreven voor iedereen die dagelijks leidinggeeft aan teams - van manager tot bondscoach.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jaco van der Schoor
Over Margreeth Kloppenburg
Inhoudsopgave
1. Introductie
2. Fasen en crises in teamontwikkeling
3. Conflicten in de vier fasen van teamontwikkeling
4. Hoe benut u teamconflicten?
5. Hoe escaleert een conflict?
6. Interventies wanner het conflict in uw team escaleert
Verder lezen
Over de auteurs
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan