Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

De ongrijpbare sportfan

Brand management in de 21e eeuw

Paperback Nederlands 2008 9789054720638
Verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen

Samenvatting

In de sportwereld gaan jaarlijks wereldwijd miljarden om en de sector zal alleen maar blijven groeien. Het slechte nieuws is dat het nog nooit zo moeilijk is geweest om de sportfan te benaderen, te betrekken en, eenmaal binnengehaald, voor het bedrijf te behouden. De sportfan beschikt tegenwoordig over talloze keuzemogelijkheden – niet alleen de sport heeft een enorm breed aanbod, maar ook andere vormen van vrijetijdsbesteding dingen naar de gunsten van de fan. Traditionele sporten, zoals honkbal, voetbal en basketbal, krijgen te maken met nieuwe concurrenten, zoals snowboarden, lacrosse, poker en zelfs paintball. De oude businessmodellen, ontwikkeld in een tijd waarin het tv-aanbod nog beperkt was en stadions koud en winderig, zijn niet langer toereikend.

Vermaard communicatie-expert Irving Rein, internationaal erkend marketinggoeroe Philip Kotler en communicatiedeskundige Ben Shields hebben een innovatief bedrijfsmodel ontwikkeld dat vooral gericht is op het tevredenstellen en behouden van sportfans. Hans Westerbeek biedt met zijn bijdrage een internationaal sportbusinessperspectief, onder andere door Europese en Nederlandse casestudies aan te dragen. De auteurs reiken middelen aan waarmee het sportproduct beklijft, minder wordt beïnvloed door de grillige patronen van winnen en verliezen, en snel aan de veranderende marktomstandigheden kan worden aangepast.

In dit boek worden deskundige analyses gecombineerd met door de praktijk bewezen strategieën voor het enthousiasmeren van de sportfan. De ongrijpbare sportfan is een leidraad voor overleven en succes in de sportwereld.

Specificaties

ISBN13:9789054720638
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:384
Druk:1
Verschijningsdatum:11-6-2008
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De uitdaging
2. Sport in de problemen
3. De band met de sportfan
4. Herdefinitie van het sportmerk
5. Transformatie
6. De transformatie implementeren
7. Het sportmerk communiceren
8. Zorgen voor een duurzame band met de fans
9. Succesvolle voorbeelden van sportmerken
10. De toekomst van de band met de sportfan

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De ongrijpbare sportfan