

iPad economie
40 digitale trends die iedereen begrijpt
Gebonden Nederlands 2013 9789054722397Samenvatting
Digitale veranderingen razen door onze samenleving en scheppen een nieuwe generatie consumenten. In zeer korte tijd ontstonden wereldwijd opererende multinationals, zoals Facebook en Google. De iPad is het symbool geworden van de elkaar in rap tempo opvolgende digitale ontwikkelingen van de afgelopen vijf jaar. Internet, sociale media en mobiliteit zetten de relaties tussen consumenten en bedrijven totaal op hun kop. Onze manier van televisiekijken is onomkeerbaar veranderd. We kopen producten via apps op onze smartphone. We horen belangrijk nieuws als eerste via onze sociale netwerken. Binnenkort betalen we met ons mobieltje.
Dit zijn slechts enkele voorbeelden van een veelheid aan boeiende trends die in dit boek beschreven worden. Deze trends zijn gamechangers voor veel industrieën en sectoren. Ze veranderen werkelijk alles. Soms zijn we ons bewust van deze veranderingen, maar vaak zijn ze er zomaar ineens. 'iPad-economie' beschrijft de veertig belangrijkste digitale trends van dit moment. Het boek is een praktisch houvast en daagt managers en ondernemers uit om na te denken over wat dit betekent voor de toekomst van de eigen onderneming of organisatie.
Kernachtig - begrijpelijk - relevant - zonder jargon. Wie de veertig digitale trends gelezen heeft, begrijpt beter waarom economisch succes en falen tegenwoordig zo dicht bij elkaar liggen.
Specificaties
Inhoudsopgave
-Accidental journalist
-Social recommendation
-The right to be forgotten
-Trending topic
-Social business
-Social networks (I)
-Social networks (II)
-Return on influence
-The internet of things
-Mass adoption
Overal en altijd transacties
-On-demand generation
-Augmented reality
-Battle for the living room
-Mobile payment
-QR-code
-Mobile consumer
-Onlineshopping
-Streaming music & video
-Bring your own device
-People of the screen
Inspiratie delen
-Online-ecosysteem
-Storytelling
-Videomarketing
-Crowdsourcing
-Content curation
-Premium content
-Touch & swipe
-Gamification
-Realtime bidding
-Content marketing
Nieuwe confrontaties
-Gamechanger
-Moneytizen
-Disruptive technology
-Wet van Moore
-The long tail
-Paywall
-Global village
-Micropayment
-Cloud computing
-The innovator's dilemma
Het leven in 2032
Index
Over de auteur
Mensen die dit boek kochten, kochten ook...
Alle 100 bestsellers
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan