Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport

Paperback Nederlands 2018 9789054724070
Verkooppositie 2534
In herdruk, verschijningsdatum onbekend

Samenvatting

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring).

In dit boek is gekozen voor een focus op de marketing van sport. Het boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden een voor een behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases. Het boek wordt ondersteund door de website www.waardecreatiebinnendesport.nl, waar de auteurs actuele sportmarketingcases bespreken aan de hand van blogs en artikelen.

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.

Hugo Gruijters is docent Sportbusiness aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg, opleiding SPECO Sportcommunicatie. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het gebied van sportmarketing, sportsponsoring en sportevenementen. Daarnaast is hij adviseur marketing & communicatie bij betaaldvoetbalorganisatie FC Eindhoven en teammanager en technisch commissielid bij hockeyvereniging DVS.

Specificaties

ISBN13:9789054724070
Rubriek:Marketing
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:376
Druk:2
Verschijningsdatum:9-5-2018

Expertrecensies (1)

Sportmarketing - waardecreatie binnen de sport
Rob van Nes | 5 september 2017
Sportmarketing gaat over de marketing van sport, niet over sport als marketinginstrument. Niet over sportsponsoring dus maar hoe sport, actief en passief, te vermarkten aan en bij gebruikers/afnemers. In dit verband is de cover van Sportmarketing - Waardecreatie binnen de sport iets verwarrend.Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De genomineerden voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017
Karin de Zwaan 3 november 2017 Gisteren zijn de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend gemaakt. Deze prijs voor marketingliteratuur wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn 10 boeken genomineerd.
Alle interviews en artikelen (1)

Over Robert Kok

Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sportmarketing van Fontys Econo­mische Hogeschool Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.

Andere boeken door Robert Kok

Over Hugo Gruijters

Hugo Gruijters is docent Sportbusiness aan Fontys Economische Hogeschool Tilburg, opleiding SPECO Sportcommunicatie. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het gebied van sportmarketing, sportsponsoring en sport­evenementen. Daarnaast is hij adviseur marketing & communicatie bij betaaldvoetbalorganisatie FC Eindhoven en teammanager en technisch commissielid bij hockeyvereniging DVS.

Andere boeken door Hugo Gruijters

Inhoudsopgave

1. Inleiding in de sportmarketing
2. De sportmarkt
3. De sportconsument
4. Sportmarketingplan en -planningscyclus
5. Externe analyse
6. Strategische keuzes binnen de sportmarketing
7. Segmenteren, doelgroep bepalen en positioneren
8. Productbeslissingen in de sport
9. prijsbeslissingen in de sport
10. Distributiebeslissingen in de sport
11. Beslissingen rondom personeel in de sport
12. Marketingcommunicatiebeslissingen in de sport
13. Marketingplannen en -budgettering in de sport

Index




Managementboek TOP 5

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport