Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, e.a.

De Customer Marketing methode

Hoe managers de winstgevendheid van klanten en de klantgerichtheid van hun onderneming meten, sturen en verbeteren

Paperback Nederlands 1998 9789055133369
Voormalig top 100Totaal 271 dagen
Niet leverbaar.

Samenvatting

Customer marketing is een methode die commercieel talent tot bloei brengt en die marketeers, verkopers en alle andere medewerkers helpt samen te werken in dienst van de klant. Managers bereiken met customer marketing deze doelen. De winst en omzet van een onderneming kunnen stijgen, omdat customer marketing helpt uw marketing- en verkoopinspanningen te richten op klanten met een groot omzetpotentieel. Daarnaast helpt customer marketing de meetbaarheid en effectiviteit van marketing en verkoop te vergroten en de Return on Investment te berekenen. Marketing en verkoop zijn hierdoor niet langer een ondoorzichtige post in de ondernemingsplanning. Door meer inspanningen te verrichten om bestaande klanten volledig tevreden te houden, kan met customer marketing bereikt worden dat zij positiever gaan denken over de onderneming. Zij gaan meer kopen en zullen minder snel naar elders vertrekken. En ten slotte wordt doordat bij Customer Marketing klantgerichtheid gemeten en gestuurd wordt, van de directie tot werkvloer, inhoud gegeven aan het begrip 'de klant is koning.

Specificaties

ISBN13:9789055133369
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:173
Hoofdrubriek:Marketing

Lezersrecensies

3.8 van de 5
5 stemmen
1
2
2
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Over Wil Wurtz

Wil Wurtz is adviseur, auteur, spreker en pionier op het gebied van klantgericht ondernemen. Hij combineert kennis en kunde op de terreinen (database) marketing, psychologie, statistische analyse, ICT en management. De afgelopen tien jaar leverde hij met CRM-adviesbureau Metrics & More een bijdrage aan klantgericht ondernemen. Sinds kort doet hij dat als partner in Crux Digital (marketing technology integrators). Begin jaren negentig wat Wil medeoprichter van MSP Associates, een CRM-adviesbureau van het eerste uur, bekend van de ‘Customer Marketing’- methode. Daarvoor was hij lid van de Raad van Bestuur van het destijds beursgenoteerde marktonderzoekbureau InterView Europa nv. Hij was in die functie verantwoordelijk voor Informatiesystemen & Productie. Hij was medeoprichter van CRM Associates NL- nu bekend als PvKO (Platform voor Klantgericht Ondernemen). Hij initieerde het wekelijkse radioprogramma De BNR Klantenshow. Enkele jaren becommentarieerde hij als co-host de actualiteit rondom klantgericht ondernemen. Als hoofddocent van de CRM-Leergangen van Beeckestijn Business School draagt hij zijn kennis en ervaring over aan de nieuwe generatie marketing-, sales- en serviceprofessionals.

Andere boeken door Wil Wurtz

Inhoudsopgave

Deel 1 Wat is Customer Marketing
1 Marketing en verkoop: een zwart gat
2 Waar het allemaal om draait: klanten
3 De klantenpiramide
4 10 Lessen over klantenpiramides
5 Een klantgeoriënteerd ondernemingsmodel
6 De Customer Marketing methode
7 De Customer Marketing-onderneming
8 Is Customer Marketing geschikt voor uw onderneming?

Deel 2 Aan de slag met Customer Marketing
Fase 1: Customer Marketing -registratie
Fase 2: Customer Marketing-analyse
Fase 3: Customer Marketing-planning
Fase 4: Customer Marketing-realisatie
Re-registratie: sluiten van Customer Marketing meet- en regelkring

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De Customer Marketing methode