Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantropologie

Groot denken, klein doen

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2012 9789055940059
Direct te downloaden

Samenvatting

De mens achter de klant houdt niet van zoeken maar van vinden. De mens achter de klant wil online en offline fatsoenlijk te woord gestaan worden. Hij betaalt voor een goed product en een goede dienstverlening, en als er onverhoopt iets misgaat, wil hij snel geholpen worden.

Dat lijkt een open deur, maar die deur blijkt in de praktijk zo dicht te zitten als het maar kan. Zeg nou zelf, hoe voelt u zich als mens serieus genomen en hoe vaak neemt u de mens achter uw klant serieus?

Op basis van haar eigen klant- en werkervaringen heeft de auteur een werkwijze ontwikkeld die zij klantropologie noemt; die bestaat uit stappen 'Kijk, luister en huiver', Knippen en plakken', 'Kaartlezen en padvinden en 'Groot denken, klein doen'. Met voorbeelden en cases in woord en beeld laat zij zien hoe het niet moet c.q. hoe het beter en klantvriendelijker kan.

Een kleurrijk en vernieuwend boek voor iedereen die last heeft van innovatiekriebels en klantgericht wil gaan werken, maar nog niet weet hoe daarmee te beginnen en hoe zijn organisatie daarin mee te krijgen.

Specificaties

ISBN13:9789055940059
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:141
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:14-1-2012
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Klantropologie
Amber Zwartbol | 21 mei 2012
Veel auteurs gingen Fackeldey, zelfbenoemd klantropoloog, voor door een boek te schrijven over klantgericht werken. Een interessant onderwerp waar de laatste jaren steeds meer belangstelling voor lijkt te komen. Bedrijven willen klantgerichter werken en lijken daar de nodige hulp bij te kunnen gebruiken. Ze willen wel, maar ze lijken nog niet echt te weten hoe. Jacqueline Fackeldey van 'Klantropologie' doet het net even anders dan andere auteurs. Ze schrijft niet alleen hoe organisaties kun klanten beter van dienst kunnen zijn, ze geeft ook concrete (soms eigen) voorbeelden waarvan sommige al in praktijk zijn gebracht. Ze zet je als lezer aan het denken hoe klantgericht werken net even anders kan, met de klant als uitgangspunt. Iets wat vaak wordt vergeten.
Lees verder

Lezersrecensies

4.4 van de 5
5 stemmen
2
3
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (3)

opinie
De top 3 van Jacqueline Fackeldey
Nienke van Oeveren 26 april 2013 Jacqueline Fackeldey neemt menselijk gedrag als uitgangspunt voor het ontwikkelen van producten en diensten en verbindt zo bedrijfsproces met klantbehoefte. Ze werkt onder de naam fackeldeyfinds als klantropoloog, spreker en adviseur. Haar topboek is de klassieker 'The Cluetrain Manifesto'. Benieuwd naar de rest van haar top 3?
podcast
Jacqueline Fackeldey over klantropologie
Paul Groothengel 8 maart 2012 ‘Faciliteer mensen met ideeën, geef ze de ruimte.’ Een van de voorwaarden voor Klantropologie, aldus Jacqueline Fackeldey. In Klantropologie beschrijft ze dat dit de verbinding tussen klantbehoefte en bedrijfsprocessen inhoudt. ‘Ik denk dat het makkelijk is om klantropoloog te worden.’
interview
Jacqueline Fackeldey over klantropologie
Paul Groothengel 27 februari 2012 ‘De klant centraal’, iedere organisatie heeft zijn mond er van vol. Als consument merken we daar in praktijk bitter weinig van. Adviseur Jacqueline Fackeldey verbaast zich voortdurend over het gat tussen hetgeen de klant echt wil en dat wat bedrijven hem bieden. Hoe het óók kan, beschrijft ze in haar boek Klantropologie.

Over Jacqueline Fackeldey

Jacqueline Fackeldey neemt menselijk gedrag als uitgangspunt voor het ontwikkelen van producten en diensten en verbindt zo bedrijfsproces met klantbehoefte. Ze werkt onder de naam fackeldeyfinds als klantropoloog, spreker en adviseur. In het verleden werkte ze in marketing-sales- en innovatiefuncties bij Philips, De Bijenkorf en ING/Postbank. Voor ING/Postbank ontwikkelde ze o.a. de persoonlijke bankpas. Auteursfoto door Jeroen Smeets

Andere boeken door Jacqueline Fackeldey

Inhoudsopgave

Voor-beeld
Inleiding

Kijk, luister en huiver
Knippen en plakken
Kaartlezen en padvinden
Groot denken, klein doen

Dankwoord
Lees en luister
Over de auteur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Klantropologie