Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Psychologie De eerste indruk
U heeft gezocht op 9789055940257. Het product dat u zocht is niet meer in die editie leverbaar en is vervangen door de onderstaande editie.
De eerste indruk
Roos Vonk

Hoogleraar sociale psychologie met als expertise zelfkennis, persoonlijke ontwikkeling, feedback, beïnvloeding en gedragsverandering. Naast haar werk aan de Radboud Universiteit bekend als spreker en auteur die wetenschappelijke inzichten toegankelijk en toepasbaar maakt voor een breed publiek, middels populair-wetenschappelijke boeken, columns (jarenlang voor Intermediair) en lezingen.

Meer over Roos Vonk
Roos Vonk

De eerste indruk

Vernieuwde editie

Paperback Nederlands 2017 1e druk 9789492493163
13 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 1 dag
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Paperback | NL € 20,00 E-book | NL € 14,50
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis
20,-
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Als je iemand voor het eerst ontmoet, vorm je vaak al binnen een halve minuut een indruk. Maar is die eerste indruk altijd de beste? Waarom val je wel of niet op iemand? Wat is de rol van macht en afhankelijkheid bij indrukvorming? Hoe zorg je ervoor dat je goed overkomt bij een sollicitatie of een eerste date? En moet je wel altijd ‘jezelf zijn’?

Je kunt je eerste indruk nooit meer overdoen. We beoordelen anderen in een momentopname en we weten dat we zelf ook beoordeeld worden. In 'De eerste indruk' licht Roos Vonk deze beide aspecten van indrukvorming toe aan de hand van herkenbare voorbeelden en wetenschappelijk onderzoek. Met haar kenmerkende knipoog en aantrekkelijke schrijfstijl verklaart ze de psychologische raadsels van ons sociale verkeer.

Ook online indrukken vormen en jezelf promoten via sociale media komen aan bod. Daarnaast bevat het boek tests waarmee je kunt ontdekken hoe het proces van indrukvorming bij jezelf werkt. Dankzij De eerste indruk was het nog nooit zo leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.

Trefwoorden

psychologie   eerste indruk   sociale interactie   zelfpresentatie   communicatie   lichaamstaal   social media   persoonlijke effectiviteit   stereotypen   daten   solliciteren   aantrekkelijkheid   persoonlijke ontwikkeling   flirten   intuïtie   macht   uiterlijk   sociale psychologie   zelfpromotie   slijmen   persoonlijkheid   sociale vaardigheden   vooroordelen   zelfbewustzijn   kleding   gezichtsuitdrukkingen   schoonheid   sociale beïnvloeding   categoriseren   zelfvervullende voorspelling  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789492493163
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:328
Uitgever:Maven Publishing
Druk:1
Verschijningsdatum:13-6-2017
Hoofdrubriek:Psychologie

Expertrecensies (1)

recensie
De eerste indruk
Peter de Roode | 7 juli 2009
Hoogleraar Roos Vonk is er op treffende wijze in geslaagd om lastig toegankelijke materie op een eenvoudige en toch deskundige wijze te beschrijven. Het boek leest niet alleen gemakkelijk weg omdat de wetenschappelijke voetnoten ontbreken, maar vooral omdat Vonk haar thema goed weet te presenteren. De inhoud van het boek reikt verder dan die eerste indruk alleen. De auteur behandelt veel psychologische thema's waarmee we in het dagelijkse leven te maken hebben maar waar we ons van de werking niet altijd even bewust zijn.
Lees verder

Lezersrecensies

3.8 van de 5
13 stemmen
5
3
3
2
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Over Roos Vonk

Roos Vonk is een hoogleraar met een extreem laag 'ivoren toren'-gehalte. Ze weet als geen ander de meest recente inzichten uit de psychologie toe te passen op de dagelijkse aspecten van de werkvloer en het gewone leven. Daarmee vertaalt ze kwalitatief hoogwaardige kennis naar praktische tips en adviezen voor het dagelijks leven. Als hoogleraar aan de Radboud Universiteit Nijmegen doet ze onderzoek naar zelfkennis, sociale interactie, beïnvloeding en gedragsverandering. Ze is daarnaast een veelgevraagd spreker voor o.a. managers en HR-mensen. Tevens geeft ze geregeld masterclasses aan coaches, counselors en mediators die up-to-date kennis uit de psychologie willen vergaren en toepassen in hun werk.  Zowel in haar schrijven als in haar lezingen gebruikt ze veel voorbeelden uit het dagelijks leven en van de werkvloer, zodat het publiek zichzelf gemakkelijk herkent. Als het gaat om menselijke tekortkomingen, aarzelt ze ook niet om zichzelf en haar eigen leven als voorbeeld te gebruiken, hetgeen anderen stimuleert hetzelfde te doen en hun eigen menselijke gebreken te erkennen. Haar voormalige hoofdredacteur bij Intermediair merkte op dat ze 'mensen hun illusies afneemt, maar dat doet ze met compassie en een knipoog'. Ze wordt gewaardeerd om haar inspirerende, levendige stijl, haar persoonlijke benadering en de toepasbaarheid van haar inzichten.

Andere boeken door Roos Vonk

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Voorwoord bij herziene editie

HOOFDSTUK 1
Indrukken vormen, indruk maken

DEEL I
HOOFDSTUK 2
De eerste indruk de beste?
HOOFDSTUK 3
Schoonheid en uiterlijk
Test
HOOFDSTUK 4
Lichaamstaal en intuïtie
Test
HOOFDSTUK 5
Wij en zij: hokjes en vakjes
Test
HOOFDSTUK 6
Hardnekkige stereotypen
Test
HOOFDSTUK 7
Persoonlijkheid: het onzichtbare zien
Test
HOOFDSTUK 8
Macht en afhankelijkheid
Test

DEEL II
HOOFDSTUK 9
Sociale antennes en slijmen
Test
HOOFDSTUK 10
De gevaren van zelfpresentatie
HOOFDSTUK 11
De voorspelling die zichzelf bevestigt

DEEL III
HOOFDSTUK 12
Eerste indrukken bij sollicitaties
HOOFDSTUK 13
Eerste indrukken bij daten
Test

Ten slotte
Noten

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Grand Hotel de Bajes
    Andries Bik
    Grand Hotel de Bajes
    € 24,95
  • De verdachte in de ketens
    Wim Borst
    De verdachte in de ketens
    € 46,95
  • Bloedgabbers
    George Boellaard
    Bloedgabbers
    € 24,99
  • Sociale psychologie
    Roos Vonk
    Sociale psychologie
    € 69,95
  • Mijn ego heeft altijd gelijk
    Roos Vonk
    Mijn ego heeft altijd gelijk
    € 21,99
  • Menselijke gebreken voor gevorderden
    Roos Vonk
    Menselijke gebreken voor gevorderden
    € 9,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De eerste indruk

        De eerste indruk
        Roos Vonk
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        De eerste indruk

        Verwijder uw beoordeling