Adjiedj Bakas (1963) werd uitgeroepen tot Trendwatcher van het Jaar 2009 en Zwarte
Zakenman van het jaar 2008.
Megatrends Nederland
Gebonden Nederlands 2005 1e druk 9789055943814Samenvatting
Wat voor kleding dragen we over twintig jaar: naveltruitjes of burqa's? Wonen we gezellig door elkaar of sluiten we ons allemaal op in ons eigen blanke, zwarte, beige of brunette getto? Waarom heet West-Europa over niet al te lange tijd Eurabia? Wat in is vredesnaam een rfid-chip en wie zit er te wachten op domotica? Wie zijn onze politieke leiders van de toekomst en waarom moeten we allemaal Mandarijn-Chinees leren? In 'Megatrends Nederland' richt Adjiedj Bakas zich op de toekomst van Nederland en onze rol in de wereld.
Een sterk veranderende wereld met nieuwe supermachten en een voortdurende strijd tussen het westen en moslimfundamentalisten. In die context ondergaat ook het kleine Nederland diverse ingrijpende veranderingen. Niets om u druk over te maken, als u maar op de juiste manier anticipeert. Visionair, toekomstgericht, opgewekt, krachtig en met humor geschreven. Dit boek biedt een ieder inzichten, ideeën en inspiratie om zijn of haar leven, werk en leefstijl in te richten voor nieuwe tijden.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Adjiedj Bakas
Inhoudsopgave
Voorwoord
Inleiding: Nieuw Nederland
Megatrends 1 tot en met 7
1. Van natiestaat tot nieuwe tribalisering
2. Van tradities naar technologische, spirituele en milieurevoluties
3. Van laissez faire naar veiligheidsobsessie
4. Van overheidscontrole naar het eind van de verzorgingsstaat
5. Van corporatieve democratie naar aandeelhoudersdemocratie
6. Van Argentiniëmodel naar het nieuwe VOC-model
7. Van calvinistische cultuur naar Aziatiseirng, islamisering en de deseksualisering van Nederland
Slotbeschouwing
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan