Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Groene marketing

Gelieve dit boek niet in een plastic tasje te doen!

Gebonden Nederlands 2009 9789055946457
Niet leverbaar.

Samenvatting

'Groen' en 'marketing' kunnen tegenover elkaar staan. 'Groen' wil zeggen dat u minder consumeert; 'marketing' dat u meer consumeert. Het ene verwerpt consumentisme en het ander levert er de brandstof voor. Maar 'groen' en 'marketing' hoeven niet met elkaar te botsen. Marketing kan nieuwe lifestyle-ideeën helpen verkopen. En dat is hoognodig in een tijd waarin we snel moeten handelen om de effecten van de klimaatverandering te matigen.

Duurzaamheid is het idee dat milieu- (en ethische) doelstellingen niet onverenigbaar zijn met de toenemende economische welvaart, en staat al een stapje dichter bij marketing. De auteur schrijft al meer dan tien jaar over 'Nieuwe Marketing', een post-reclame model. Het vermijdt de gevaren van 'groenwassen' en laat authentieke benaderingen zien van groene ondernemingen, merken en producten.

Het boek laat voorbeelden zien waarin marketing en innovatie hand in hand gaan en wat goed is voor ons milieu ook goed is voor de zaken.

Specificaties

ISBN13:9789055946457
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:359
Uitgever:Scriptum
Druk:1
Verschijningsdatum:29-7-2009
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

Eric van Arendonk RM | 17 juni 2009
Is Greenmarketing een belangrijk issue voor de komende tijd? Deze vraag hield me al een tijd bezig. Een manier om hier achter te komen, is om je in het onderwerp verder te verdiepen. Dat deed me dan ook besluiten om 'The Green Marketing Manifesto' te gaan lezen.Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (1)

nieuws
De voorjaarsworp (IV): marketing en duurzaamheid
Hans van der Klis 30 januari 2009 In dit vierde deel van de serie over de boeken die dit voorjaar verschijnen, richten we ons op de toekomst. De marketeers hebben hun hoop gevestigd op titels als Alle 13 goed of De 13 gouden wetten van recessiemarketing. De voorvechters van duurzaamheid zijn wat serieuzer en zinspelen op een noodzakelijke ommekeer. Een keuze uit de boeken die de komende maanden verschijnen op het gebied van marketing, innovatie en duurzaamheid.

Inhoudsopgave

Voorwoord
Dankwoord
Over de auteur

Duurzaamheid, nieuwe marketing en het 'schitterende toeval'

Deel 1 Achtergrond
Wat is groene marketing nu precies?
Een omslagpunt - en wat dan?
1989: een kortstondige rage rond groene consumptie
De groene uitdaging
De marketinguitdaging
De groene consument? (of alle consumenten?)
Duurzaamheid - de revolutie achter de schermen
De vijf I's van groene marketing
Slotakkoord van deze eerste acte: een nieuwe revolutie

Deel 2 Schema voor groene marketing
Overzicht
A. Voer nieuwe normen in (groen)
B. Medeverantwoordelijkheid dragen (groener)
C. Bevorder innovatie (groenst)

Deel 3 Overwegingen tot besluit
Goede ideeën, slecht imago
Een nieuwe start voor Groene Marketing

Noten
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Groene marketing