

Geert Poort is trainer en adviseur in online communicatie. Met veel plezier ontwikkelt en verzorgt hij opleidingen en coacht hij communicatieprofessionals in organisaties vanuit zijn bureau Poorttaal.
Meer over Geert PoortSchrijven voor het web
Een praktische handleiding
Ingenaaid Nederlands 2000 9789058710116Samenvatting
Het World Wide Web is enorm populair. Heel begrijpelijk: de informatie op het Web is bijna onbegrensd en 24 uur per dag waar ter wereld ook beschikbaar, de interactiviteit is groot en de doelgroep enorm. Geen wonder dat steeds meer bedrijven een eigen website willen. Maar dat is vaak zoveel gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want u zult eerst antwoord moeten hebben op vragen als:
- Wat wilt u met uw site? Verkopen of uw imago verbeteren?
- Wie wilt u bereiken?
- Hoe houdt u die bezoeker vast te midden van al die andere aantrekkelijke sites die slechts een muisklik verwijderd zijn van de uwe?
- Waarin verschilt het web van gedrukte media en hoe zet u de nieuwe mogelijkheden sterk in?
- Hoe deelt u een website in?
- Hoe formuleert u uw teksten kort en krachtig zodat uw lezer in een oogopslag ziet wat u hem of haar te vertellen heeft.
Dit boek geeft u de antwoorden die u nodig hebt om optimaal te profiteren van het allernieuwste medium. Door de vele handige checklists is dit boek, behalve voor managers, ook uitermate zinvol voor sitebeheerders en webredacteuren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Het World Wide Web als hypermedium
2. Vragen vooraf
3. Een website organiseren
4. Schermteksten
5. Hyperlinks
6. Vormgeving op het web
7. Schrijven met HTML
Bijlagen
Literatuur en bronnen
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan