Lees verder
Informatieanalyse, de brug van bedrijfsdoelen naar ICT-oplossingen
Analysetechnieken en communicatievormen voor informatieanalisten en -architecten (PDF-download)
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2008 2e druk 9789058710604Samenvatting
De informatieanalist van nu participeert in de ontwikkeling van organisaties. Hij koppelt inhoudelijke ICT-kennis en -vaardigheden aan inzicht in en gevoel voor cultuur en politiek van een organisatie. Hij legt de brug tussen de doelen van de organisatie en de informatiesystemen die de oplossingen bieden. Dit boek brengt de benodigde vaardigheden samen: de verschillende diagramtechnieken, hulpmiddelen en checklisten bieden diverse manieren om de informatiebehoeften en de gewenste ICT-ondersteuning te analyseren.
De sociale en communicatieve vaardigheden zijn noodzakelijk om een goed beeld te krijgen van die behoeften en om adequaat om te gaan met de consequenties van de veranderingen. De factor mens is immers cruciaal in het uiteindelijke succes van ICT-innovatie. Juist die combinatie van technische kennis en persoonlijke vaardigheden maakt dit boek onderscheidend. Door de herkenbare voorbeelden en de uitgebreide cases is het bruikbaar voor zowel de beginnende als meer ervaren informatieanalist.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
De structuur van het boek
Bij de tweede herziene druk
Kanttekeningen
Deel 1: Wat speelt er bij informatieanalyse?
1. Visie op informatieanalyse
2. Behoefteanalyse
3. Alternatievenanalyse
4. De brug naar de realisatie
Deel 2: Hoe krijg je een goed beeld?
5. Proces-, Object- en Besturingsanalyse
6. Communicatievormen
Deel 3: Hoe ziet het er in de praktijk uit?
7. Een praktijkcasus
Deel 4: Waar hebben ze het over?
8. Afkortingen
9. Literatuur
10. Register van trefwoorden
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan