Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Gebouwd voor de toekomst

Hoe bedrijven met visie succesvol ondernemen

Ingenaaid Nederlands 2003 9789058712134
Niet leverbaar.

Samenvatting

Dit is een van de meest relevante managementboeken ooit verschenen, maar in Nederland jaren slechts in select gezelschap bekend geweest. De Nederlandse vertaling zal daar verandering in brengen. In de Verenigde Staten is deze klassieker al jarenlang een bron van informatie voor succesvolle bedrijfsvoering.

Dit boek vertelt het verhaal van achttien visionaire bedrijven zoals 3M, Wal-Mart, Sony, Walt Disney en Hewlett-Packard. Wat onderscheidt deze ondernemingen van andere ondernemingen? Gaat het om charismatische leiders, visionaire marktinzichten of een adequate bedrijfsvisie? Nee, het betreft iets blijvenders en essentiëlers. Visionaire bedrijven onderkennen het verschil tussen wat nooit mag veranderen en wat open kan staan voor verandering, tussen wat echt heilig is en wat niet. De zeldzame kunst om continuïteit en verandering te managen is nauw verbonden aan de kunst een visie te ontwikkelen.

De auteurs deden uitgebreid onderzoek naar de bedrijfsvoering van de achttien geselecteerde bedrijven en vergeleken deze met een van hun directe concurrenten. Zo plaatsten zij honderden voorbeelden in een coherent kader van praktische concepten, zodat ondernemers en managers van alle niveaus ze kunnen toepassen.

Specificaties

ISBN13:9789058712134
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:350
Druk:1

Expertrecensies (1)

Gert-Jan Hospers | 24 oktober 2003
Wie nog altijd in charismatisch leiderschap gelooft, is na lezing van dit boek voorgoed genezen. Topondernemingen oftewel 'visionaire bedrijven' moeten het niet hebben van een sterke CEO; hun succes ontlenen ze veeleer aan een tijdloze visie en aan BHAG's (Big, Hairy, Audacious Goals).Lees verder

Lezersrecensies

4.0 van de 5
27 stemmen
12
7
5
2
1

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
Handel in illusies
Michel Hoetmer 15 juli 2010 Tegenover me zit een man die glunderend vertelt dat hij een grote fan is van Jim Collins zijn boeken. Hij oreert: ‘Deze boeken bevatten geweldige eyeopeners! Daarom heb ik ze voor al mijn medewerkers besteld!’ De bij het gesprek aanwezige medewerkers knikken instemmend. De lofzang gaat nog eventjes door. Mijn irritatie over zoveel onbenul loopt op. Er komt een duiveltje naar boven.
column
Een vraag? Graag!
Hans van der Loo 1 december 2009 Van managementgoeroe Jim Collins is bekend dat hij eerst een goede vraag nodig heeft alvorens hij zich aan het schrijven van een boek zet. Achter zijn bestseller ‘Built to Last’ ligt de vraag verscholen hoe het komt dat sommige bedrijven over langere perioden kunnen floreren, terwijl andere gedoemd zijn om na enige tijd te verdwijnen.

Over Jim Collins

Jim Collins is adviseur van succesvolle bedrijven: hoe ze groeien, excelleren en hoe goede bedrijven 'great' worden. Collins werkte voor senior directieleden en CEO's van meer dan honderd ondernemingen. Ook was hij werkzaam in de sociale sector. Jim Collins is afgestudeerd in business administration en wiskunde aan de Stanford University. Bovendien heeft hij diploma's gehaald aan de University of Colorado en de Peter F. Drucker Graduate School of Management (Claremont Graduate University).

Andere boeken door Jim Collins

Over Jerry Porras

Jerry I. Porras is de Fred H. Merrill Professor of Organizational Behavior and Change at Stanford University Graduate School of Business. Hij is directeur van het managementprogramma van Stanford over leidinggeven aan verandering. Daarnaast geeft hij MBA-trainingen over visionaire bedrijven, leiderschap, organisatieontwikkeling en interpersoonlijke dynamica. Hij is tevens de auteur van 'Stream Analysis'.

Andere boeken door Jerry Porras

Inhoudsopgave

1. De beste van de beste
2. Niet klokkijken maar een klok maken

Tussenstuk: Geen 'tirannie van het OF'

3. Meer dan winst alleen
4. Behoud de kern en stimuleer vooruitgang
5. Grote, stoere, gedurfde doelen
6. Sekteachtige culturen
7. Probeer veel uit en houd wat werkt
8. Zelfopgeleid management
9. Het is nooit genoeg
10. Het einde van het begin

Epiloog

Meest gestelde vragen

Bijlagen

1. Onderzoekskwesties
2. Oprichtingsgegevens van de visionaire en andere bedrijven
3. Tabellen
4. Noten

Trefwoordenregister

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Gebouwd voor de toekomst