Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 57% korting

Rendement van leren en veranderen

Een resulaatgerichte aanpak in een ExcelLerende Organisatie

Ingenaaid Nederlands 2004 9789058712745
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
22,95
9,95
VOORDEEL - 57% korting

Samenvatting

Hoe kunt u laten zien dat opleiden rendement oplevert? In Rendement van leren en veranderen' vindt u een compleet antwoord op deze vraag. De auteur beperkt zich niet alleen tot het maken van een kosten/batenanalyse, maar reikt een visie en praktische instrumenten aan om opleiden, trainen en ontwikkelen beter te laten aansluiten bij uw bedrijfsdoelstellingen. Het boek behandelt een bruikbaar en vernieuwend concept voor de ontwikkeling van het individu, de professionalisering van een hele afdeling, of de begeleiding bij een organisatieverandering: het PPM-procesmodel.

Het model is gebaseerd op de ervaring van duizenden mensen die aan de hand van PPM met succes hebben gewerkt aan de ontwikkeling van hun organisatie en daardoor aan zichzelf. Bij PPM staan de organisatiedoelen centraal. Met deze doelen voor ogen kijkt u naar de verschillen tussen de gewenste en de waargenomen prestaties in de organisatie. Waar gaan zaken mis? Waar liggen kansen? Deze kunnen met behulp van de Performance Gap Scan, opgespoord en geanalyseerd worden. Met die analyse kunt u vervolgens zogenaamde werkleertrajecten voor medewerkers of teams opstarten, met als doel de gevonden gaps te dichten. De medewerkers zijn vanaf het allereerste begin bij dit proces betrokken, waardoor er draagvlak ontstaat voor noodzakelijke veranderingen. Zo komt u tot een ExcelLerende Organisatie: een lerende organisatie die prestatiegericht is en waar een krachtige leeromgeving de ontwikkeling, groei en verandering faciliteert.

'Rendement van leren en veranderen' is een innovatief boek voor mensen die verantwoordelijk zijn voor het leren en ontwikkelen van organisaties en mensen.

Specificaties

ISBN13:9789058712745
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:228
Uitgever:Personae
Druk:1
Verschijningsdatum:1-12-2010
Hoofdrubriek:Verandermanagement

Lezersrecensies

4.7 van de 5
7 stemmen
5
2
0
0
0

Geef uw waardering

Zeer goed Goed Voldoende Matig Slecht

Interviews en artikelen (2)

column
Wat zorgt voor gelukkige werknemers?
Drs. Jan-Dirk den Breejen MSc, CM 8 januari 2016 Geluksgevoelens leveren volgens diverse onderzoeken een belangrijke bijdrage aan de omzet en winst van organisaties. Hoe maken we van de organisatie een omgeving die werknemers gelukkig maakt?
achtergrond
Meer rendement halen uit leren en veranderen
Drs. Jan-Dirk den Breejen MSc, CM 2 december 2015 Personeel opleiden kost geld en dat heeft uw manager misschien hard nodig voor andere zaken. Toch levert het opleiden van personeel ook iets op. Maar wat precies? Meer kennis en vaardigheden laten zich nu eenmaal niet zo makkelijk in harde euro's uitdrukken. Toch is het belangrijk dat uw manager van tevoren kan bepalen of een opleiding het gewenste resultaat oplevert. Daarvoor moet hij wel bepalen wat de doelstelling is. Alleen dan kan hij nagaan of deze is bereikt.
Alle interviews en artikelen (2)

Over Drs. Jan-Dirk den Breejen MSc, CM

Drs. Jan-Dirk den Breejen MSc,CM (1963) is business development manager voor leiderschap bij Schouten & Nelissen. Hij schreef verschillende boeken en artikelen over leren en veranderen. Hij doet sinds 2004 met de HPO-scan onderzoek naar factoren die de resultaten van organisaties sterk kunnen verbeteren en geeft daarover adviezen (www.hpodiagnose.nl).

Andere boeken door Drs. Jan-Dirk den Breejen MSc, CM

Inhoudsopgave

Rendement van leren en veranderen

Inleiding: de kick van het kunnen

1 Op weg naar een ExcelLerende Organisatie
1.1 Opbouw van het boek: perspectieven overbruggen.
1.2 Organisatieveranderingen en leerprocessen: een integrale aanpak
1.3 Sturing in organisaties: centraal of decentraal?
1.4 De ExcelLerende Organisatie: Excellerend ondernemen en lerend veranderen
1.5 ExcelLerend veranderen met werkleertrajecten

2 Performance gaps: kansen voor lerend veranderen
2.1 De HRD-functie als motor van de ExcelLerende Organisatie
2.2 De Performance Gap Scan
2.3 Vijf performance gaps

3 Lerend veranderen in werkleertrajecten
3.1 Verandering van mens en organisatie: evolutie of revolutie?
3.2 Van opleiden en trainen naar leren en veranderen
3.3 Lerend veranderen in twaalf stappen met PPM
3.3 Teams zetten werkleertrajecten op met PPM
3.4 PPM als integraal onderdeel van een opleiding of training

4 Rendement meten van lerend veranderen
4.1 Het meten van leereffecten
4.2 Leereffecten meten met de BSL - de theorie
4.3 Leereffecten meten met de BSL - de praktijk
4.4 Werkleertrajecten afstemmen op organisatiedoelen
4.5 Meetbare doelen stellen met de BSL
4.6 Tips voor de implementatie van de BSL

5 Lerend veranderen mogelijk maken
5.1 De manager: coach of obstakel voor leerprocessen?
5.2 Presteren met het team in jezelf: het Personae Competentie Model
5.3 Persoonlijke ontwikkeling vanuit drijfveren
5.4 Impliciete kennis toegankelijk maken

Praktijkcases
- Halvering nee-verkopen bij Kijkshop
- Cursus magazijnmanagement leidt tot reorganisatie

Samenvatting
Nawoord
Bijlagen
1 ExcelLerende Organisatie Scan: de vier perspectieven
2 Performance gaps: oorzaken en oplossingsrichtingen
3 Voorbeelden van veel gebruikte Kritieke Succes Factoren
4 Risicoscan voor werkleertrajecten
Gebruikte en aanbevolen literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Rendement van leren en veranderen