Lees verder
Bert van Dijk MHD is meestertrainer en schrijver, gespecialiseerd in interactiekunde (de Roos van Leary).
Meer over de auteursActie is reactie
naar effectieve interactie : beinvloeden met de Roos van Leary
Spel (l) Nederlands 2021 7e druk 9789462723160Samenvatting
Ons gedrag (actie) heeft onmiddellijk invloed op het gedrag van een ander (reactie). Dat gegeven kun je op een heel praktische manier gebruiken om invloed uit te oefenen op de communicatie tussen jou en een ander (de interactie).
Actie is reactie
Met behulp van een zeer krachtig instrument, 'de Roos van Leary', kun je je gedrag constructief inzetten en het gedrag van anderen beïnvloeden. Wil je harmonieuzer en productiever omgaan met je omgeving? Gebruik dan Actie is reactie. Deze waaier staat vol met praktische en heel toepasbare instructies die direct al je invloed vergroten.
Doel
Mensen helpen om plezierig en effectief met anderen om te gaan.
Voor wie
Voor iedereen die dagelijks met heel diverse mensen omgaat: leidinggevenden, teamleden en -leiders, baliemedewerkers, buschauffeurs, cipiers, politici, teveel om op te noemen.
Gebruik
Heel handig om in je jaszak of tas te hebben zodat je af en toe even kunt spieken: 'wat ging hier nou mis?' of 'hoe zal ik het nou eens aanpakken om te voorkomen dat ik mezelf weer in een lastige situatie manoeuvreer'.
Voordelen
Voordelen waaier ten opzichte van een boek: Een waaier is kort maar krachtig. Het herinnert je aan de essentie van de zaak.
Toepassingsmogelijkheden
Overal waar de communicatie niet gewoon, vanzelf verloopt. Dus bij conflicten, lastige klanten of medewerkers, moeizame vergaderingen. Maar ook thuis, met je opstandige pubers.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Bert van Dijk
Mensen die dit spel kochten, kochten ook...
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan